הרב דודקביץ בכנס צהר: הישיבה פה מעורבת, הרב קוק לא היה מגיע לכאן

פיצוץ בכנס השנתי של ארגון הרבנים "צהר": רב היישוב יצהר תקף את המארגנים מעל במת הכנס ואמר כי "אם הייתי יודע שבכינוס הזה תהיה ישיבה מעורבת – לא הייתי מגיע"

חדשות כיפה אריאל הורוביץ, כיפה 26/07/12 19:01 ז באב התשעב

הרב דודקביץ בכנס צהר: הישיבה פה מעורבת, הרב קוק לא היה מגיע לכאן
יחצ צהר, צילום: יחצ צהר

"אם הייתי יודע שבכינוס הזה תהיה ישיבה מעורבת, לא הייתי מגיע מלכתחילה" - כך אמר היום (ה') הרב דודי דודקביץ, רב היישוב יצהר, במושב המסכם של כנס "צהר" שהתקיים היום בירושלים. "חייב להיות חינוך אמיתי וכנה לילדינו. אם נעיר לילדים שלנו על חברה מעורבת בסניף שלהם, הם ירצו לראות את התמונות של כנס צהר. למה בתנועת הנוער מפרידים ובכנס צהר לא?". הדברים נאמרו בכנס השנתי של הארגון, שעמד בסימן "בונים הורות משמעותית נוכח אתגרי הדור המתחדשים".

בהמשך דבריו אמר הרב דודקביץ כי "אין באולם הזה אופציה לאלו שרוצים לשבת בנפרד. אי אפשר היה לעשות שורה מרכזית שהיא לזוגות, ושורות צדדיות שהן נפרדות? הרב קוק לא היה מסכים לשבת פה, וגם לא הרב צבי יהודה ותלמידיו. צריך לפחות לתת לרב קוק את האפשרות להרגיש פה נעים".

בתגובה לביקורתו החריפה של הרב דודקביץ אמר הרב רפי פוירשטיין, מראשי ארגון הרבנים, כי "אני נבוך מן הדברים האלה. גם אם הייתי חושב כך, לא הייתי אומר זאת. יש דרך ארץ שקדמה לתורה, וזה לא בסדר להביך את מי שהחליט אחרת. אני לא מקבל את זה שכשאשר שני הורים, שעסוקים במשך כל השנה, מוצאים זמן ללכת לכנס, הם מגיעים וצריכים לשבת בנפרד. אולי נתחיל להפריד שולחנות שבת, ונאסור על בנות לשיר זמירות? אחר כך נתפלא למה אחוז הגירושים עולה".

הרב פוירשטיין הוסיף כי "הגיע הזמן שנבין שהציבור הציוני דתי לא עשוי ממקשה אחת, ואין התאמה בין אלה שיושבים בנפרד ובין אלה שהבית שלהם מלא בתורה. אני מכיר אנשים שיושבים בנפרד והבית שלהם ריק מתורה, ואנשים שיושבים במעורב והבית שלהם מלא בתורה. צריך לזכור שיש עוד קולות, והם הלכתיים. אין שום מניעה לשבת מעורב, ואי אפשר לצטט שום סעיף בשולחן ערוך שאוסר זאת, כי אין סעיף כזה".

הרב פוירשטיין הוסיף ואמר לרב דודקביץ כי "כשם שאני מזמין אותך לכנסים של צהר, אהיה שמח אם תזמין אותי לכנסים שלך, כי בינתיים אינני מוזמן". הרב דודקביץ אמר בתגובה כי הרב פוירשטיין מוזמן תמיד לישיבתו, וכי "אני משלם מחיר גדול יותר ממך על הפתיחות שלי. במקום שבו אתה נמצא, אינך משלם מחיר על הפתיחות. אני משלם את המחיר".