הרב דב ליאור: לסגת מהרפורמה בגיור גם במחיר הפלת הממשלה

הרב דב ליאור קורא להתנגד גם לחוק הגיור וגם להחלטת הממשלה "בכל דרך גם במחיר פירוק הממשלה"

חדשות כיפה חנן גרינווד, כיפה 28/10/14 11:55 ד בחשון התשעה

בעקבות קידום חוק הגיור השבוע בוועדת החוקה קורא הרב דב ליאור לבית היהודי להפיל את הרפורמה בגיור גם במחיר הפלת הממשלה, תוך שהוא מותח ביקורת חריפה על קידום הרפורמה בחקיקה ובהחלטת ממשלה: “זו נבלה וזו טריפה", אמר הרב ליאור. “יש להתנגד הן לחוק והן להחלטת הממשלה בכל דרך גם במחיר פירוק הממשלה". לדבריו, “חוק שטרן גרוע ומסוכן והצעת המחליטים גרועה לא פחות. שתי האפשרויות עוקפות את סמכות הרבנות הראשית ויאפשרו גיור המוני ללא קבלת מצוות".

הרב שלמה אבינר ראש ישיבת עטרת כהנים הבהיר: "זה חורבן שאי אפשר לתאר. זו לא חכמה להמתין ולהמתין ולפרוש כאשר כבר זה לא יועיל. חוק הגיור הוא קו אדום ויש לעשות הכל כדי למנוע ממנו לעבור - גם אם זה אומר שצריך לפרוש מהממשלה".

גם הרב דוד חי הכהן ראש מוסדות אורות התורה בבת ים ור"מ בישיבת מרכז הרב התייחס לנושא חוק הגיור כתב לשר השיכון אורי אריאל: "חוק הגיור שעבר היום הוא אסון קיומי על מדינת ישראל. מעמד הרבנות הראשית ושמירת הצביון היהודי האמיתי בארץ, הם בעלי משקל לכל הפחות כמו ארץ ישראל".

דברי הרבנים מצטרפים כזכור, למכתב ששיגרו מאות מרבני הציונות הדתית לראש הממשלה בעבר בו התריעו על הסכנות הכבדות הנשקפות לעם ישראל מהרפורמה בגיור. "החוק מהווה צעד לפירוק הרבנות מסמכויותיה, מנטרל את הרבנות הראשית מסמכותה בנושאי גיור, ומעביר אותה לגוף אחר שמתמנה על ידי המדינה", הסביר הרב שמואל אליהו את התנגדותו לחוק. "גוף שכזה אי אפשר לדעת מיהם האנשים שימונו בו מחר, ומה תהיה הסמכות ההלכתית שלהם. זהו למעשה ניסיון לביטול הרבנות בגניבה, וזו טעות לבטל את הרבנות הראשית לישראל".