הרב דב ליאור: "חוסר לימוד מוביל לבורות הלכתית בציבור הדתי"

150 מגידי שיעור של 'צורבא מרבנן', מיזם לימוד ההלכות הרצי השתתפו ביום עיון בו התריעו הרב דב ליאור וראש הפרויקט הרב בן ציון אלגאזי על בורות בנושאי הלכה: "קיימת בורות בנושאי הלכות שבת. מחמירים במה שאין בו טעם, וטועים בהלכות דאורייתא"

חדשות כיפה חדשות כיפה 27/12/16 11:23 כז בכסלו התשעז

הרב דב ליאור: "חוסר לימוד מוביל לבורות הלכתית בציבור הדתי"
יחצ, צילום: יחצ

למעלה מ-150 מגידי שיעורים של 'צורבא מרבנן' ובהם רבני ערים וישובים, רבנים צבאיים ורבני קהילות השתתפו ביום עיון ייחודי של מכון 'צורבא' בנושא "אקטואליה הלכתית בשבת", שהתקיים בבית הארחה בית וגן, ירושלים.

מכון 'צורבא מרבנן' בראשות הרב בן ציון אלגאזי מוביל תכנית חדשנית ללימוד הלכה, בצורה חוייתית, שיטתית ומרתקת מהמקור ועד למעשה. ברחבי הארץ, במאות קהילות, פועלים למעלה מ700 מוקדי לימוד של 'צורבא מרבנן' במסגרת שיעורים שבועיים המקיפים את כל מעגל החיים על-פי סדר השולחן ערוך.

יום העיון נפתח בשיעורו המקיף ראש המכון, הרב בן ציון אלגאזי שהקדיש את דבריו לנושא חשיבות הוראת הלכות שבת. "קיימת בורות רבה בנושא הלכות שבת, פעמים רבות אני נתקל במקרים בהם אנשים מחמירים בשבת על דברים שאין בהם טעם, או לחילופין טועים בצורה ממשית בדברים שהם דאורייתא".

(צילום: יחצ)

"הסכנה הרובצת לפתחם של פוסקי ההלכה היא ההתמקדות בשוליים ולא בליבת הגישה ההלכתית. צורבא מרבנן המדגיש את לימוד ההלכה למקורותיה, החל מהמשנה דרך הגמרא, ראשונים ועד אחרוני הפוסקים, סולל בפני הלומדים ראיה ראויה ואיכותית של מכלול הפסיקה ההלכתית".

הרב דב ליאור, רב העיר קריית ארבע לשעבר, מסר שיעור בנושא 'גרמא בשבת'. הרב ליאור הדגיש בדבריו כי "חוסר לימוד מביא בסופו של דבר לבורות הלכתית בציבור הדתי. כיום, בדור בו הכל נעשה בצורה 'אינסטנט', ישנה חשיבות עצומה ללימוד הלכה ממקורה, בצורה שקולה ועיונית - כפי שמנחיל מכון צורבא בקרב אלפי לומדים ברחבי הארץ".

במהלך דבריו התייחס הרב ליאור לסוגיות הפוקדות את עם ישראל, הן כלפי פנים, והן כלפי העולם, הרב הדגיש כי "על הציבור הדתי מונחת משימה לאומית על הכתפיים, הדאגה המשולבת הן לארץ ישראל והן לתורת ישראל"

בנוסף, הועברה הרצאה מפי הרב אליהו פרידמן והמהנדס גבי כהן, מארגון 'משמרת השבת' אשר נתנו לנוכחים סקירה הלכתית - מעשית רחבה על חידושי הטכנולוגיה והשפעתם על השבת בדורנו.

את הכנס הנחה מנכ"ל המכון, עו"ד ליאור פרישמן.

👈 אומץ הוא לא רק בשדה הקרב - הכנס שישבור לכם את הקונספציה. יום ראשון הקרוב 31.3 מלון VERT ירושלים לפרטים נוספים לחצו כאן