הרב דב ליאור הסיר את תמיכתו ממפלגת "הבית היהודי"

הרב ליאור, מבכירי רבני "תקומה", התפלא על כך ששמו הופיע במודעת תמיכה שקוראת להצביע למפלגה המאוחדת. בשיחות סגורות הוא מביע תמיכה גם ברשימת "עוצמה לישראל"

חדשות כיפה אורי פולק, כיפה 03/01/13 20:09 כא בטבת התשעג

הרב דב ליאור הסיר את תמיכתו ממפלגת "הבית היהודי"
אלנתן גוטווירט, צילום: אלנתן גוטווירט

הרב דב ליאור, מבכירי רבני ”תקומה“ שהתמזגה למפלגת ”הבית היהודי“ לכנסת, מסיר את תמיכתו במפלגה: לכיפה נודע כי לשכת הרב ליאור זעמה על כך ששמו הופיע במודעת פרסום של ”הבית היהודי“, בה הוצגה רשימת רבנים מורחבת הקוראים להצביע למפלגה לכנסת.

הרב ליאור הוא מבכירי רבני ”תקומה“, יחד עם הרב זלמן ברוך מלמד והרב חיים שטיינר. לאורך החודשים האחרונים הביע אי-שביעות רצון מכך שרגליו של ח“כ מיכאל בן ארי, הודרו מהמפלגה המאוחדת. אך עד כה, סירב הרב ליאור לנקוט צעדים פומביים נגד המפלגה, בין היתר מכיוון שהוא מקורב לח“כ אורי אריאל ולמתמודדת ברשימה אורית סטרוק.

אולם, לאחר שנתקל בכך ששמו הופיע כמי שתומך במפלגה, פנתה לשכתו למטה ”הבית היהודי“ וביקשו להסיר לאלתר כל גילוי תמיכה של הרב ליאור במפלגה. הסיבה הרשמית, נימקו בלשכה, היא עובדת היותו של הרב ליאור רבה של קריית ארבע-חברון, מה שלכאורה מונע ממנו באופן חוקי מלהביע עמדה פוליטית מובהקת. אולם בפועל, מסתמן כי הרב ליאור לא מרוצה מדרכה של ”הבית היהודי“ ומהתנהלותו של בנט ומעדיף להביע תמיכה, בשיחות סגורות, ברשימת ”עוצמה לישראל“ של ח“כ מיכאל בן ארי וח“כ אריה אלדד.

ממטה הבחירות של ”הבית היהודי“ נמסר בתגובה לכיפה כי ”הרב דב ליאור אכן הבהיר שאינו מעוניין להופיע על מודעת התמיכה בבית היהודי ושמו הוסר בהמשך ההדפסה. אנו מקווים כי הדבר לא יפריע לקמפיין הליכוד, בה משולב כבוד הרב“.