הרב דב הלברטל: איילת שקד היא דוגמא למגפה של ימינו

הרב דב הלברטל תוקף בחריפות את חברת הכנסת ואומר כי היא סמל לקריסתה של הציונות הדתית. "הרעיון שאישה חילונית תייצג את הציונות הדתית הוא חלון הראווה של המשבר העמוק במגזר"

חדשות כיפה חנן גרינווד, כיפה 22/05/14 12:05 כב באייר התשעד

הרב דב הלברטל: איילת שקד היא דוגמא למגפה של ימינו
דוברות הכנסת, צילום: דוברות הכנסת

"איילת שקד היא דוגמא למגפה של ימינו", כך תוקף בחריפות הרב עו"ד דב הלברטל בראיון ל'כיפה'. "בשנים האחרונות חל שינוי רדיקלי ביחסי דת ומדינה במובן שהחילוניות החליטה שהיא תהיה הבשורה הדתית החדשה. הם רוצים לנכס לעצמם את היהדות והופכים אותה לדת".

דברים דומים טען הרב הלברטל בכנס במועדון הגולה בשבוע שעבר בהשתתפות אלעזר שטרן וזבולון כלפה, ובראיון ל'כיפה' הוא מסביר את עמדתו. "אנחנו בעיצומו של מאבק שלא קם מאז תקופת ההשכלה במאה ה-19 ותחילת המאה ה-20", הוא אומר. "עד עכשיו היה סטטוס קוו. אתה אל תפריע לי ואני לא אפריע לך. היום הם מנסים לטעון שהם היהדות האמיתית".

הרב הלברטל מוסיף ותוקף גם את הציונות הדתית. "הדתיים הלאומיים נמצאים במשבר האידיאולוגי החמור ביותר מאז ומעולם. אם הרב קוק היה קם היום הוא היה מורד בציונות הדתית".

"אם מסתכלים היום על הבית היהודי ונותני הטון במפלגה רואים בהם את סמל ה'החלנה' של היהדות. פופוליזם ורבני סבבה למיניהם", ממשיך הרב הלברטל ותוקף. "איילת שקד מסמלת את התופעה הזו. אני לא מכיר אותה באופן אישי אבל הרעיון שאישה חילונית תייצג את הציונות הדתית הוא חלון הראווה של המשבר".

"אין ספק שהעובדה ששקד היא מובילה של דעת קהל היא המגפה של דורנו", הוא אומר. "אם הציונות הדתית מוכנה להיות מונהגת בידי חילונית מוצהרת היא נמצאת במשבר עמוק ביותר".

בדבריו גם הזכיר את יו"ר הבית היהודי נפתלי בנט. "בנט הפך להיות כוכב הפופ של הציונות הדתית. כל הופעה שלו היא כמו של כוכב רוק. הרוח הליברלית חדרה עמוק לתוך הציונות הדתית והמשבר כל כך עמוק שיוכל לגרום למפלתה של הציונות הדתית".

"הדרך היחידה לתקן את המעוות היא התנערות מהאנשים האלה", התייחס הרב הלברטל לשקד ובנט. "צריך לקחת התנערות מנהיגותית ופוליטית ולהתנער בצורה מוחלטת גם במחיר פוליטי לא קל. הם קונים בכסף את הציונות הדתית. גם הילרי קלינטון הייתה מצליחה לעשות את זה אבל יחד עם זאת להביא למפלה. הפיתרון הוא התנערות מוחלטת וחד משמעית".

הרב הלברטל אמר כי בתחילה חשב שמדובר במשובת נערים אך אז ראה שגם מבוגרים מקבלים את העניין. "הבנתי אז שהציונות הדתית בקריסה מוחלטת, אם הרבנים במגזר מקבלים את העניין ואומרים שהכל בסדר. התרופה היא היבדלות מוחלטת ללא תנאי של החוגים הישיבתיים. הישיבות היום נגררות אחרי העניין", סיכם הרב הלברטל.