הרב גרינברג, ראש ישיבת "כרם ביבנה", מחפש יורש

לאחר 18 שנות כהונה בראשות הישיבה, הודיע הרב מרדכי (מוטי) גרינברג כי הוא מחפש ממשיך לתפקידו. "אינני מתכוון לפרוש מהישיבה ואעזור לו ככל שרק אוכל", הבהיר

חדשות כיפה אורי פולק, כיפה 22/10/12 10:09 ו בחשון התשעג

הרב גרינברג, ראש ישיבת "כרם ביבנה", מחפש יורש
אלי מור, "סרט למזכרת", צילום: אלי מור, "סרט למזכרת"

ישיבת "כרם ביבנה" חגגה אמש 60 שנים להקמתה, בערב מיוחד לציון 18 שנות כהונתו של הרב מרדכי (מוטי) גרינברג כראש הישיבה. הרב גרינברג אמר בכנס החגיגי, בו השתתפו מאות בוגרי הישיבה, כי בכוונתו לחפש מחליף לתפקידו - אך הוא לא מתכוון לפרוש מבית המדרש.

"מאז שהתחלתי לבוא לשיעורים של הרב צבי יהודה, זה מה שבנה אותי, ואת זה אני משתדל להעביר הלאה. חונכתי וגדלתי על דבריו ותורתו של הרב קוק", אמר הרב גרינברג לנוכחים. "אני מחפש מישהו שאוכל להעביר אליו את המפתחות", הפתיע, אך הבהיר כי "אינני מתכוון לפרוש מהישיבה ואעזור לו ככל שרק אוכל, כך שיצליח להעלות את הישיבה לפסגות גבוהות הרבה יותר".

הרב גרינברג למד בישיבת "כרם ביבנה", שירת בנח"ל ולאחר מלחמת ששת הימים למד אצל הרב צבי יהודה קוק בישיבת מרכז הרב. בשנת 1994, לאחר מספר תפקידים בישיבה, החליף את הרב חיים יעקב גולדוויכט שפרש מהנהגתה. במקביל לימד הרב גרינברג במדרשה לבנות באוניברסיטת בר-אילן, ובכוללים למבוגרים, בהם כולל לרבנות בישיבת ההסדר במעלה אדומים.