הרב גלעד בעד חלוקת רחבת הכותל: "המקום שייך לעם ישראל כולו"

ראש ישיבת מעלה גלבוע תומך במתווה שרנסקי לחלוקת הכותל לעזרה נוספת ומעורבת, כפתרון לפולמוס "נשות הכותל". לדבריו, "ירושלים אמורה להיות עיר שמאחדת את כל העם"

חדשות כיפה נטעאל בנדל, כיפה 21/04/13 12:31 יא באייר התשעג

הרב גלעד בעד חלוקת רחבת הכותל: "המקום שייך לעם ישראל כולו"

"הכותל אינו בית כנסת בבעלות זרם זה או אחר, אלא הוא שייך לעם ישראל כולו", כך טוען הרב יהודה גלעד, ראש ישיבת מעלה גלבוע, שהביע תמיכה במתווה שהציע נתן שרנסקי לחלוקת הכותל בין עזרת נשים, עזרת גברים ועזרה נוספת ומעורבת - כפתרון לפולמוס הציבורי שנוצר בעקבות פעילות ארגון ”נשות הכותל“. את ההתפתחות הזו הגדיר הרב גלעד כ“מבורכת“.

במאמר שפרסם באנגלית והופץ לאחרונה, טען הרב גלעד כי ”חשוב שהקטע החדש יאפשר לספקטרום מלא של ביטוי דתי. זה לא צריך להיות דווקא קשור לרפורמים“. הרב גלעד פרט עמדתו והסביר כי המתווה החדש של שרנסקי יאפשר פעילות דתית בגבול האורתודכסיה אך כזאת שאינה אפשרית כיום ברחבת הכותל. המתווה החדש, לדבריו, "יכול לאפשר את אמירת הקדיש על ידי נשים חרדיות דבר שאינו אפשרי בתצורה הנוכחית של רחבת הכותל המערבית".

הכותל, לדידו של הרב, "צריך לאפשר שירותים לקהילות שפועלות לשמור על רמה מסוימת של הבחנה בין המינים". לטענתו, ”ירושלים אמורה להיות עיר שמאחדת את כל העם בישראל בידידות“.

לפניות לכתב נטעאל בנדל - desk@kipa.co.il

👈 ביום ראשון כ"א אדר ב (31.3.24) תחת הכותרת "האומץ לדבר על זה" יתקיים כנס מיוחד בנושא מתמודדי נפש בצל המלחמה. לפרטים נוספים לחצו כאן