הרב גיסר לעיתונאים הדתיים: הימנעו מהשתתפות בתכניות שישודרו בשבת

זאת לאור השתתפותם של עמית סגל וברוך קרא במהדורת חדשות שישי

חדשות כיפה נתנאל לייפר, כיפה 16/06/15 14:53 כט בסיון התשעה

הרב גיסר לעיתונאים הדתיים: הימנעו מהשתתפות בתכניות שישודרו בשבת
יחצ, צילום: יחצ

"תכנית טלוויזיה שמזוהה עם ליל שבת דוגמת 'אולפן שישי' עדיף להימנע ולא להשתתף בה כלל", אומר ל'כיפה' הרב אבי גיסר, רב הישוב עפרה ומוסיף כי "במציאות התקשורתית כיום אתה לא יכול לבוא ולומר שהשתתפות שלך עתידה להציל את העולם".

הוא מסביר, כי אולי בעבר כאשר מקומות החשיפה והיכולת להעביר מסרים הייתה מצומצמת היה צורך לדון בתועלת וההפסד של הופעה בתכנית כזו, אך כיום כשהתקשורת שינתה לחלוטין את פניה זה מיותר ולא נצרך ויש להימנע מכך. "יש בתקשורת העכשווית ים של מלל בלתי פוסק, והכל נמצא וזמין 24 שעות ביממה ואת הדעות שלנו ניתן לשמוע ולהשמיע באלף ואחת צורות אחרות שאינן בעייתיות וזה לא עומד על זמן ושעה מסויימת".

לעומת זאת תכניות שאינן מזוהות בצורה ברורה עם שבת סבור הרב כי "זו סוגיה מסובכת, רוב הדברים אין להם שעות שידור חד משמעיות, כל מה שמצולם נמצא בכל מקום ובערוצים רבים ולכן זה פחות בעייתי".

את הדברים אמר הרב לאור ההשתתפות של שני העיתונאים הדתיים, עמית סגל (ערוץ 2) וברוך קרא (ערוץ 10) במהדורות החדשות של ליל שבת. התכנית כמובן צולמה מערב שבת אך ההשתתפות של חובשי הכיפה בלב הפריים טיים של ליל שבת עוררה ביקורת האם זה אכן ראוי.

הרב התייחס גם לסוגיית השתתפות דתיים בתכניות ריאליטי למיניהם ואמר כי היא בעייתית, "רוב תכניות הטלוויזיה לא של עיתונאים אלא ריאליטי ומיניהם הם וודאי תכניות שלא ראוי להשתתף בהן כלל אלא אם מדובר במשהו מאד מיוחד דוגמת האחים גת שהייתה בהופעה שלהם קירוב אנשים לתורה".

הרב הצביע על כך שרוב תכניות הריאליטי הן פוגעות בכבוד האדם והזולת ואסור להשתתף בהן כלל, "אם זה תכניות שעניינם מעלת האדם, ניתן לשקול זאת, אבל כאלו שיש בהם חשש של השפלה, ביזוי ולעג לאנשים זה וודאי אסור וכל שכן תכניות שיש בהן מציצנות וחדירה לתחום הפרט".