הרב בראלי: אין לתת לגיטימציה ציבורית לחד מיניים

הרב בראלי מתייחס למסמך של רבני בית הלל בנוגע להכלה של החד מיניים וחולק על מסקנתם. "אסור להעלות אותו לתורה או לתת לו להיות חזן כי זו הכרה קהילתית ואיננו יכולים להעניק לו אותה"

חדשות כיפה נתנאל לייפר, כיפה 11/04/16 12:47 ג בניסן התשעו

הרב בראלי: אין לתת לגיטימציה ציבורית לחד מיניים
באדיבות המצולם, צילום: באדיבות המצולם

"אני מסכים לחלוטין עם פתיחת הדברים של רבני בית הלל, שבאופן אישי יש לקרב את החד מיניים בעבותות של אהבה על פי רוח חכמינו שאל תדון אדם עד שתגיע למקומו ולנסות להכיל אותו כאדם פרטי, אך אני חלוק עליהם לחלוטין בנושא הציבורי וסבור שיש צורך להפריד בין הקבלה וההכלה כאדם פרטי לבין הקבלה שלו כקהילה", אומר הרב אריאל בראלי ל'כיפה'

הרב בראלי מסביר כי יש לחלק בין מי שאינו חי במוצהר עם בן זוג ורק ידוע כי הוא בעל נטייה ואפילו לפעמים חוטא לבין מי שבמוצהר מיסד את הקשר שלו עם בן זוג מאותו המין. "הייתי מעלים עין מאדם שאינו חי כך במוצהר ומאפשר לו לעלות לתורה ולהיות חזן מבלי לומר לו מילה. אני מצפה ממנו שיתגבר על יצרו אך אינני שורף את הגשרים איתו. לעומתו מי שחי במוצהר עם בן זוג מאותו המין אני סבור שאסור להעלות אותו לתורה או לתת לו להיות חזן כי זו הכרה קהילתית ואיננו יכולים להעניק לו אותה".

הרב בראלי מסביר כי ישנם שני סוגים של בעלי נטייה, "ישנם את אלו שאכן בעלי נטייה חד משמעית שלא יכולים להתגבר עליה אך ישנם גם כאלו שבאמצעות טיפול נכון ותמיכה יכולים להתגבר ולצאת מהמצב הזה ולכן חשוב שאנו כקהילה לא נכיר באופן ציבורי ולא נעניק לגיטימציה לכך".

לדבריו, בניגוד לעמדת המסמך של רבני בית הלל צריך להבחין בין עבירות אחרות לבין העבירה הזו: "אם ניתן לגיטימציה לעבירה הזו אנחנו נותנים לגיטימציה לכך שיש מציאות כזו שאנשים חיים יחד שני גברים, זה חמור יותר מכל העבירות בתורה כי זה פוגע במרקם של העם שלנו. העם בנוי על הזוג וההכרה בכך היא פגיעה אנושה בכוח הזוגיות שהוא ההמשך של העם שלנו. אם אתה נותן לגיטימיות לגבר עם גבר שמבחינת התורה זו תועבה על אף שאפשר באופן פרטי לקבל את זה, אך כקהילה זה לכרות את הענף שעליו אנחנו יושבים", אומר הרב בראלי.

לדבריו, צריך להבחין בין זוגיות רגילה לבין כל הדברים האחרים, "הם לא נורמליים אי אפשר לבלבל ביניהם וברגע שאתה מבלבל אתה גורם בעקיפין לעוד אנשים לחוש שזה בסדר ומי שנמצא בשלב ההתמודדות יוותר לעצמו ואנחנו פוגעים פגיעה אנושה בכוח של הזוגיות".

הרב בראלי מדגיש שוב, כי יש להבדיל בין ההכלה באופן פרטני לבין היחס כקהילה, "הרב צריך לשבת ולשמוע ולעזור ולעשות את זה גם באופן ציבורי גם בבית הכנסת, שכולם יראו שהוא בן אדם לכל דבר ועניין, אך ברגע שאתה נותן לו מעמד ציבורי אתה פוגע בקדושת עם ישראל ובקיום שלו ובזה זה שונה מסתם אדם חילוני".

"התנועה של החד מיניים דורסת ורודפת וכל מי שמדבר נגדם הוא אחרי זה הופך לנרדף. כך ד"ר סודי נמיר חבר וועדת האתיקה הרפואית נזרק רק בגלל שטען שזו מחלה שיש לטפל בה. צריך לראות את ההקשר הרחב של מתן לגיטימציה לקבוצה הזו שתעשה בכך שימוש בעתיד", מזהיר הרב בראלי ומוסיף כי אנו צריכים לא לפחד ולומר בצורה ברורה שזה מעשה תועבה. "גם בית הלל פתחו עם זה שזאת עבירה ברורה. השאלה היא רק כיצד להתייחס לאדם שחטא. לגיטימציה ציבורית תביא לעוד נערים מבולבלים להרגיש שזה בסדר ולוותר לעצמם זה כדור שלג שמתגלגל ואסור לתת לו להתחיל", אומר הרב בראלי.