הרב בני פרל: המוסיקה המזרחית שטוחה ומטופשת, תרבות של ערסים

ראש הישיבה התיכונית לאומנויות ולמדעים בתל אביב, תקף את החלטת מארגני טקס יום העצמאות על השמעת השיר "תן לזמן ללכת" של הזמר חיים משה. "הם לא מייצגים את עדות המזרח, אלא תרבות של ערסים", אמר

חדשות כיפה אורי פולק, כיפה 21/04/13 08:23 יא באייר התשעג

הרב בני פרל: המוסיקה המזרחית שטוחה ומטופשת, תרבות של ערסים
יחצ, צילום: יחצ

הרב בני פרל, ראש הישיבה התיכונית לאמנויות ולמדעים בתל אביב, תקף את החלטת מארגני טקס יום העצמאות לכלול באירוע את השיר ”תן לזמן ללכת“ של הזמר חיים משה, בטענה כי שירים מסוג זה הינם ”שירי ערסים“ אשר אינם מייצגים את עדות המזרח.

בפוסט שפרסם בעמוד הפייסבוק שלו, טען הרב פרל כי דברי הביקורת שלו אינם כלפי עדות המזרח, אלא ”כלפי תרבות שאין לה בדל של קשר לעדות המזרח“. הוא ציין כי ”הנרקומן זוהר ארגוב לא מייצג את עדות המזרח, אביהו מדינה שלעיתים רחוקות הצליח לכתוב משהו מוסיקאלי מורכב - זה לא עדות המזרח ולא הם ולא כל מיני אייל גולן - לא ראויים משום בחינה להיקרא עדות מזרח. המוסיקה שלהם היא כלל לא מוסיקה מזרחית אלא חיקוי של ז'אנר מעורב שהחל בפסטיבל סן רמו וקיבל גוונים שונים. המשותף לכל המוסיקה הזו היא שהיא שטוחה ומכילה מילים מטופשות“.

הרב פרל הוסיף לטעון כי מוזיקה שכזו צמחה בארץ מפני שהיא ”לא דורשת שום מאמץ אינטלקטואלי, שום עומק ושום רצינות. התרבות שאני מכנה אותה "תרבות ערסים" היא תרבות של וולגריות ושיטחיות והיא מאיימת על החברה הישראלית, הן באלימות שלה, הן בטיפשות שלה והן בעצלות וחוסר המעש“.

”חובה עלינו להציב מראה כלפי החברה הישראלית, להפסיק לכנות את התרבות הזו תרבות מזרחית ולהביא באמת את האוצרות של התרבות המזרחית, גם אם מה לעשות, צריך להתעמק קצת כדי ללמוד אותה“, סיכם הרב פרל.