הרב בני לאו: שום חקיקה לא תחזק הזהות היהודית

הרב בני לאו מתייחס לסוגיית חוק הלאום ומסביר כי הוא מתנגד לחוק דווקא מתוך הסיבות שגרמו לעלייתה. "חקיקה גורמת לדחייה ולא לקירוב. לא מייצרים שורשים בכוח ובכפייה"

חדשות כיפה חנן גרינווד, כיפה 30/11/14 11:37 ח בכסלו התשעה

הרב בני לאו: שום חקיקה לא תחזק הזהות היהודית
אביגיל פיפרנו, צילום: אביגיל פיפרנו

הרב בני לאו מתייחס לסוגיית חוק הלאום, אשר מאיימת למוטט את הממשלה, ומבהיר כי בניגוד למה שמשתמע מתוך רוב נציגי הציונות הדתית, הוא מתנגד לחוק, דווקא מהסיבות שגרמו להצעתה.

"החוק נולד מתחושת כרסום בזהות הלאומית והיהודית של אזרחי המדינה היהודיים. ובדיוק בגלל זה אני מתנגד לחקיקה”, הוא כתב הבוקר (א') בדף הפייסבוק שלו.

"מישהו חושב שחוק החמץ גרם ליהודי אחד להקפיד על איסור חמץ בפסח? כולם יודעים שהחקיקה גרמה לדחייה ולא לקירוב. לא מייצרים שורשים בכוח ובכפייה. שום חקיקה לא תחזק זהות. אני מעדיף לייצר תנועה רחבה של העמקת שורש על ידי חינוך ותרבות”.

בשבוע שעבר התייחס הרב ישראל רוזן לחוק הלאום במאמר ל'כיפה' ופרס את עמדתו בעניין. "לב המאבק סביב חוק זה הוא האם הדמוקרטיה הבג"צית היא הערך העליון אשר תמיד יגבר, או שמא ערכי לאום וערכי יהדות", כתב הרב.

"רק חוק הלאום היהודי יאפשר לנו להלחם בטרור האיסלאמי ההתאבדותי; רק הורדת מדרגה את רוממות הדמוקרטיה והמשפטולוגיה, הורי דת הזכויות, יכולה לסלול דרך למיגור הטרור. ו'על-הדרך', רק חוק הלאום היהודי יאפשר לנו להתגבר על מכת מסתנני סודאן ועל גזירות הבג"צ כנגד כליאתם. רק חוק הלאום יאפשר לנו להרוס בתים של 'שהידים' ולא להרוס בתי יהודים שנבנו על קרקעות המדינה. ועוד תועליות רבות לחוק אשר השמאל האנטי-יהודי לבטח יודע כנגד מה הוא נלחם", הבהיר הרב רוזן.

👈 ביום ראשון כ"א אדר ב (31.3.24) תחת הכותרת "האומץ לדבר על זה" יתקיים כנס מיוחד בנושא מתמודדי נפש בצל המלחמה. לפרטים נוספים לחצו כאן