הרב בני לאו קורא לקיום תענית של חצי יום להצלת החטופים

רב קהילת רמב"ן בירושלים יקיים תענית עם בני קהילתו בתפילה לחזרת החטופים לביתם וקורא לנוספים להצטרף. "קצת שכחנו את מנגנוני התפילה שלנו. תענית ותפילה יכולים לעזור"

חדשות כיפה חנן גרינווד, כיפה 19/06/14 17:06 כא בסיון התשעד

הרב בני לאו קורא לקיום תענית של חצי יום להצלת החטופים
אנתן גוטוירט, צילום: אנתן גוטוירט

ממשיכים בתפילות למען החטופים. הרב בני לאו, רב קהילת רמב"ן בירושלים, מקדם תענית של חצי יום, שתתקיים מחר (ו') בתפילה לחזרת החטופים לביתם, וקורא לנוספים להצטרף.

"מדובר בביטוי לעובדה שאנחנו מטפסים על הקירות ורוצים לעשות משהו", הוא מסביר ל'כיפה'. "תענית זה דבר שמזמין את כולם. זה לא סקטוריאלי או מגזרי.

"קצת שכחנו את מנגנוני התפילה שלנו", הוא מוסיף. "תענית הוא כוח של ציבור שפועל יחד כדי לשבור כמה שיותר חומות. אנחנו מאמינים שתענית ותפילה פועלים. זה פועל איכשהו. אנחנו לא יודעים איך אבל זה פועל".

הרב לאו מצפה לכמה מאות מבני קהילתו שיצטרפו לתענית שתתחיל מחר בבוקר ועד שעות הצהריים, שתתחיל בשחרית ובאמירת סליחות ולאחר מכן בליווי של שיעורי תורה, שיועברו על ידו ועל ידי פרופסור אוריאל סימון והרבנית מלכה פיוטרקובסקי.

"אני מזמין את מי שפנוי ויכול. יום שישי הוא יום שאנשים מסוגלים לקבל על עצמם לצום, כי הם יוצאים ממרוץ העבודה", הוא אומר. "כמעט שבוע של חוסר ידיעה עבר. אני מדמיין את המשפחות ומרגיש חנק. מאיפה נכנס לאמהות והאבות המיוחדים האלה אוויר לריאות. ריבונו של עולם - שלא נעמוד לעולם בניסיון הרע הזה".

"התפילה והלימוד באים לרכז את כל משאלות הלב, את התקוות ואת האמונה שדיבוק אנשים ונשים לתורה ותפילה מוכרח לתקן משהו בעולם. אבינו מלכנו, חמול עלינו ועל עוללנו וטפנו".

הרב לאו מזכיר כי על פי ההלכה - מי שרוצה להפוך את חצי היום לתענית צריך לקבל על עצמו את התענית (של שעות) בזמן מנחה של היום (ה').