הרב בני לאו על תוצאות הבחירות: מתקרבים לסוף עידן הפוליטיקה הישנה

לאור נצחונו של ברקת, טוען הרב לאו כי "כוחניות של אנשי מפלגות שחוברים יחד לא הצליחה לשבור את הרוח החדשה של ירושלמים שבאו ללא מפלגת אם לזירת הבחירות - זו פוליטיקה חדשה ששייכת לאזרחים"

חדשות כיפה יונתן אוריך, כיפה 23/10/13 12:27 יט בחשון התשעד

הרב בני לאו על תוצאות הבחירות: מתקרבים לסוף עידן הפוליטיקה הישנה
אלנתן גוטווירט, צילום: אלנתן גוטווירט

הרב בני לאו, רב קהילת הרמב“ן בירושלים, מתייחס היום (ד‘) לנצחונו של ניר ברקת בקרב על ראשות העיר.

בדברים שכתב בעמוד הפייסבוק שלו, טען הרב לאו כי ”מתקרב סוף עידן הפוליטיקה הישנה“. לדבריו, ”כוחניות של אנשי מפלגות שחוברים יחד לא הצליחה לשבור את הרוח החדשה של ירושלמים שבאו ללא מפלגת אם לזירת הבחירות. זו פוליטיקה חדשה ששייכת לאזרחים“.

הרב לאו הוסיף כי ”ראש העיר המכהן מתחיל קדנציה שנייה וזו הזדמנות לקדם את החזון שעליו הוא מכריז. לא מנהיג של סקטור. לא של דתיים ולא של חילוניים, לא של שמאל ולא של ימין. מבחינתו תושבי מזרח העיר חשובים כתושבי המערב. כעת יש לו חמש שנים לקדם את שבירת חומות ההפרדה שגובהות בתוך העיר ולייצר את האקלים של בית משותף, מרובה חדרים אך מלא בחלונות“.

כמו כן התייחס הרב לאו למתרחש בפוליטיקה החרדית בעיר ואמר כי גם בגזרה הזו "מסתמן סוף עידן ההגמוניות שמכתיבות "דעת תורה". הליטאים אינם גוף אחד, החצרות החסידיות אינן מיישרות קו וכמובן שאנשי הציונות הדתית אינם נשמעים ל"רבותינו" - שגם הם מדברים בשני קולות לפחות“.