הרב בני לאו על הרב ברכיהו: לא ייתכן שיחסמו את דרכו בגלל תשובה שנתן

הרב בני לאו בתמיכה בלתי מסויגת במועמדתו של הרב רמי ברכיהו לתפקיד רב המשטרה מבהיר: "קל מדי להפוך אותו לדמון"

חדשות כיפה חדשות כיפה 25/07/16 09:44 יט בתמוז התשעו

לאחר הפרסום באתר ynet על תשובה שנתן הרב רמי ברכיהו לפני שנתיים ביישוב טלמון לגבי קליטה ביישוב של זוג חד מיני, כותב הרב בני לאו שידוע ביחסו הסובלני והמכיל את החד מיניים כי הוא רואה ברב מי שעושה את עבודתו ברגישות ועדינות.

בפוסט שפרסם הרב בני לאו כתב: "אני מכיר את הרב רמי ברכיהו כבר למעלה מעשרים שנה. אחד האנשים העדינים והרגישים בהנהגה הדתית. מנווט רבנות קהילה בתבונה ובראיה של מנהיג, היודע לאחוז ביד מושכות ולמשוך ולהרפות לפי הצורך.

לא יכול להיות שיחסמו את דרכו בגלל תשובה שהוא נתן לישוב שבו הוא חי. הוא לא פגע ולא פוגע בזכותם של אנשים מהקהילה הלהטבי"ת להגדיר את עצמם, לא מכנה אותם בשמות גנאי, לא זורק אבנים ולא עולב בהם. אך הוא שומר על מרקם של ישוב של הרבה מאד משפחות שמגדירות את הקוד הפנימי שלהם. זה קל מדי להפוך אותו ל"דמון".

הרב בני לאו כותב כי גם חבריו וחברותין הליברלים יילחמו על זכותו לשמש בתפקיד: "קשה יותר לשמור על שיווי משקל בין הכלה והגדרה, בין כבוד הדדי לגבולות של בית פרטי. אני מאמין שגם חברי וחברותי מקהילות ליברליות ילחמו על זכותו של הרב רמי להיבחר לתפקיד הרב של המשטרה ולראות אותו כאיש אשר רוח בו - היודע להלך כנגד רוחו של כל אחת ואחד".