הרב בני לאו: "מתפלל לקב"ה שיביא להשלמת עסקת שליט"

הרב בני לאו טוען כי השינויים במזרח התיכון הפכו את חייו של גלעד שליט לסכנת וודאית – ועל כן העסקה לשחרורו הפכה מחוייבת המציאות. "ספק סכנת הרבים לא דוחה סכנה ודאית של היחיד"

חדשות כיפה אורי פולק 11/10/11 23:15 יג בתשרי התשעב

הרב בני לאו: "מתפלל לקב"ה שיביא להשלמת עסקת שליט"
zeevveez-cc-by, צילום: zeevveez-cc-by

הרב בני לאו, ראש בית המדרש החברתי ורב קהילת הרמב"ן, קובע הערב (ג') בשיחה עם כיפה כי עסקת שליט הפכה למחוייבת הלכתית בשל השינויים הפוליטיים במזרח התיכון, אשר הכניסו את גלעד שליט לסכנה וודאית.

"המציאות של רעידת אדמה גיאו-פוליטית במזרח התיכון, הפכה את חייו של גלעד שליט לתלויים על בלימה. אם במציאות של השנים האחרונות היה ניתן להגדיר את מציאותו בשבי החמאס כ"ספק סכנה" הרי שבמציאות הנוכחית הוא מוגדר, על פי כל גדרי ההלכה כ"ודאי סכנה"", מסביר הרב לאו.

לדבריו, "מול הודאות הזו מרחף על ראשינו ענן כבד של ספק סכנת רבים על ידי רוצחים מגואלי דם שיסתובבו חופשי בטווח קרוב ומאיים על כל אזרחי ישראל. הסכנה הזו היא עצומה אך היא בגדר של ספק, וכלל נקוט בידי כל הפוסקים שאין ספק מוציא מידי ודאי". מבחינה הלכתית, קובע הרב לאו, "ספק סכנתם של הרבים אינו דוחה את ודאי סכנתו של היחיד".

בעקבות העסקה המתגבשת אומר הרב לאו כי הוא "שמח, נרגש ודומע אל מול החלטת ראש הממשלה" וכי הוא אף "מצדיע לאומץ לבו". הרב לאו אמר כי הוא "מתפלל שהקב"ה יביא להשלמת העיסקה ולשובו של גלעד לחיק משפחתו בשלום".