הרב בני לאו יחליף את הרב אורי שרקי בכנס בהשתתפות רפורמים

לאחר שהרב אורי שרקי הודיע על ביטול השתתפותו באירוע לקראת תשעה באב בבית הנשיא, ישתתף באירוע הרב בני לאו

חדשות כיפה חנן גרינווד, כיפה 22/07/15 15:43 ו באב התשעה

הרב בני לאו יחליף את הרב אורי שרקי בכנס בהשתתפות רפורמים
אביגיל פיפרנו, צילום: אביגיל פיפרנו

הרב בני לאו ישתתף בכינוס שיתקיים מחר (ה') לקראת תשעה באב בבית הנשיא בהשתתפות 'רב' רפורמי ו'רבה קונסרבטיבית'. הרב לאו ישתתף באירוע לאחר שהרב אורי שרקי, אשר היה אמור להשתתף באירוע, ביטל השתתפותו.

בתחילת השבוע פורסם ב'כיפה' כי הרב אורי שרקי ישתתף בערב הלימוד 'על חורבן ירושלים ואחדות ישראל', אליו הוזמנו גם "הרב" מאיר אזרי, רב רפורמי מקהילת בית דניאל בתל אביב, "הרבה" חיה רואן בקר, רבה קונסרבטיבית מקהילת רמות ציון בירושלים, וכן ד"ר מוטי זעירה מהמדרשה באורנים.

בהתייחסו לדברים אמר ל'כיפה' ביום שני הרב אורי שרקי כי הוא בדרך כלל לא מגיע לאירועים בהם משתתפים אישים רפורמים, אך הפעם בחר שלא לבזות את הנשיא, זאת בין היתר מכיוון שלא מדובר באקט פולחני אלא בערב לימוד גרידא.

"הם אפיקורסים גמורים", אמר הרב שרקי. "אני לא בא בשבילם אלא בשביל הנשיא והוא מזמין גם אפיקורסים. אפשר להחליט לא להגיע לאירוע כזה, אבל כל פעם שיש משהו חשוב הרפורמים שולחים רבה והאורתודוקסים לא באים. בערב הזה אין שום דבר שמזכיר פולחן. אני בא לדבר והנשיא רוצה שידברו על אחדות ישראל. אני לא אמנע מלהביע את דעתי ביחס לזרמים השונים אבל אני לא רוצה לבזות את הנשיא", מוסיף הרב שרקי. "בדרך כלל כשאני מוזמן לאירוע שמשתתפים בו רפורמים אני לא מגיע. כאן מדובר במשהו אחר, ועכשיו לבטל זה עוד יותר בעייתי כי זה יצייר אותנו כמפחדים מהתמודדות".

בעקבות הפרסום ב'כיפה' התעוררה סערה בפייסבוק, והיום, עם או ללא קשר לכך, החליט הרב שרקי לבסוף לבטל את השתתפותו באירוע. "האמת היא שמסיבות טכניות אינני יכול להשתתף", אמר בסרטון שהופץ בו הסביר מדוע ביטל ההשתתפות. "אומנם נכון שבמסגרת השיקולים הועלו גם השיקולים האם ראוי שאשתתף באירוע כזה, אבל בסופו של דבר מדובר בשיקולים טכניים, ואני מתנצל על הפגיעה בנשיא שייתכן שנפגע ואני מקווה שימצא הדרך לכבד את הנשיא בהשתתפות באירוע אחר, דומה או אחר, בביתו".

"השאלה של היחס שלי אל התנועה הרפורמית אינה דומה ליחס שלי לרפורמים והקונסרבטיבים כבני אדם. צריך לעשות הבחנה בין האהבה האמיתית שמפעמת בי כלפי כל יהודי באשר הוא, וכל אדם שנברא בצלם אלוהים. האם בגלל שאני אוהב את כולם אני חייב להסכים לכולם או לתת לגיטימיות לכל דעה? אינני חושב שהדבר ראוי למי שהליברליות מפעמת בליבו. אף אני ליברל וזה שאפשר לטעות לא אומר שאני נותן לגיטימיות לטעויות שלהם".

היום פרסמו בבית הנשיא את רשימת האישים אשר ישתתפו בכנס, ביניהם גם הרב בני לאו שיחליף את הרב שרקי.