הרב בני לאו: השפה הסקטוריאלית נמאסה לגמרי

הרב לאו התייחס לראיון שהעניק המתמודד משה ליאון לכיפה, בו טען ליאון כי הציונות הדתית צריכה לתמוך במועמד דתי-לאומי לראשות ירושלים, וטען כי הוא "מקווה שליאון לא יחזיר את השפה המגזרית לבחירות האלה"

חדשות כיפה יונתן אוריך, כיפה 26/08/13 12:26 כ באלול התשעג

הרב בני לאו: השפה הסקטוריאלית נמאסה לגמרי
אלנתן גוטווירט, צילום: אלנתן גוטווירט

הרב בני לאו, רב קהילת הרמב“ן בירושלים, שעומד בסירובו להביע תמיכה בעד מי מהמועמדים לראשות העיר בבחירות המקומיות הקרבות, מותח ביקורת על טענתו של המתמודד משה ליאון, אשר בראיון מיוחד לכיפה התייחס אתמול למועמדותו ואמר כי הוא מצפה מהציונות הדתית לתמוך במי שהוא בשר מבשרה - דתי חובש כיפה המתמודד לראשות העיר מול מתמודד חילוני.

הרב לאו התייחס לראיון בעמוד הפייסבוק שלו וטען כי ”השפה הסקטוריאלית נמאסה לגמרי. הציונות הדתית מבוגרת דיה ואסור לה להתנהג כמו קבוצת מיעוט שמחפשת את הנציג שלה בפרלמנט. זה מתאים לקבוצות מוחלשות שזקוקות לייצוג. הציונות הדתית מזמן אינה כזאת“.

לטענת הרב לאו, הציונות הדתית ”היא חלק מהכלל ומחברת הרוב. היא משולבת בכל מערכות החיים. היא מגוונת ומחולקת - ואין בכך כל גנאי. היא ממלאת את תפקידי ההנהגה בכל שטחי החיים לא כ"דתיים" אלא כאזרחים המחונכים להשתלב ולתרום ככל יכולתם“.

הרב לאו כתב כי הוא ”מקווה שמשה ליאון, אזרח חדש בירושלים, לא יחזיר את השפה המיגזרית לבחירות האלה. הוא צריך להציע חזון של ראש עיר הדואג לכל אזרחיה בשווה, ללא משוא פנים וללא קרבה מיוחדת לקבוצת התייחסות“.