הרב בני לאו: אף אחד לא סופר את הרבנים הראשיים

"במקום לשלב ידיים הרבנים מכניסים עצמם לעמדה חסרת משמעות", אומר הרב לאו. "הרב אליהו חושב שאם מועצת הרבנות יגידו שאסור לשרת הבנות יפסיקו ללכת לצבא? זה הזוי ומשפיל. מהם אנחנו לומדים תורה?"

חדשות כיפה חנן גרינווד, כיפה 15/01/14 09:00 יד בשבט התשעד

הרב בני לאו: אף אחד לא סופר את הרבנים הראשיים
אלנתן גוטווירט, צילום: אלנתן גוטווירט

הרב בני לאו, רב קהילת רמב"ן בירושלים, יוצא במתקפה חריפה נגד אמירתם של הרבנים הראשיים והרב שמואל אליהו בשבוע שעבר בגנות גיוס בנות הציונות הדתית לצבא. "הניסיון לבוא בהגמוניה רבנית ולהורות לבנות מה לעשות ולומר שמועצת הרבנות אמרה אז עושים היא ארכאית", אמר הרב לאראל סג"ל ועמיחי אתאלי ברדיו גלי ישראל ושאל: "מי סופר את הרבנים? הרב אליהו חושב שאם מועצת הרבנות יגידו שאסור לבנות לשרת בצה"ל כולן יפסיקו ללכת לצבא? זה הזוי ומשפיל את הרבנים ולא אף אחד אחר. השטח מדבר בעד עצמו בצורה חזקה ומרשימה - בנות חזקות וערכיות הולכות לצבא כדי לקדש שם שמיים".

"במקום לשלב ידיים - הצבא, השירות הלאומי וראשי האולפנות, כדי לבצע את הדבר החשוב ביותר שהוא ללוות את הבנות, המערכת הרבנית יוצאת באופן גורף נגד המהלך. יש מקומות בצבא בנושאי חינוך ומודיעין שהשירות הלאומי לא נותן להם מענה. הצבא כמו השירות הלאומי מורכב רבדים רבדים והבנות שונות אחת מהשניה. אי אפשר לומר באופן גורף שאסור ללכת לצבא. צריך לכוון את הבנות לפי היכולות שלהן ולא להורות אלא רק לכוון. אנחנו חייבים להפסיק להיות סקטוריאלים", אומר הרב.

"רבנות ראשית שהיא לא רק צודקת אלא גם חכמה לא מכניסה את עצמה למקומות חסרי משמעות", תוקף הרב לאו. "הרב שמואל אליהו דחף את הרבנים הראשיים לעמדה הזו שהיא חסרת כל משמעות. העמדה של הרבנות הראשית היא עמדה מסורתית ואף אחד לא באמת לוקח את זה בתור שיקול בעד או נגד גיוס לצבא. רוב חברי מועצת הרבנות לא שולחים את הבנות שלהם גם לשירות לאומי, וזה כולל את הרבנים הראשיים. מהם אנחנו לומדים תורה?", הוא שואל בזעם.

"כשאומרים שהבנות שלנו משרתות כל החיים אנחנו משחררים אותן מאחריות של שוויון במדינה. אנחנו מחייבים את הבנות שלנו כפי שכל בת במדינה עושה. רוב הבנות השירות לא משרתות שנתיים אלא שנה בלבד וזו בעיית עומק מוסרית. מערכת החינוך הדתית לאומית צריכה להפסיק להתקוטט עם הצבא אלא להתוות את הדרך. שפה של ייסורים, נידויים וחרמות לא עוברת שום מסך ולעומת זאת שפה של ליווי ואכפתיות יכולה לעשות הרבה יותר", אמר הרב בני לאו.