"הרב בן דהן רק עסוק בהגנה על מונופול הכשרות של הרבנות"

הרב אהרן ליבוביץ‘, יוזם פרויקט נאמני הכשרות הקהילתיים בירושלים, מגנה את הצעת החוק החדשה של הרב אלי בן דהן וטוען כי היא "ביטוי לכל מה שמקולקל" כיום במערך הכשרות הישראלי

חדשות כיפה נטעאל בנדל, כיפה 30/12/13 16:45 כז בטבת התשעד

"הרב בן דהן רק עסוק בהגנה על מונופול הכשרות של הרבנות"
יחצ, צילום: יחצ

״הצעת החוק בעניין 'משטרת הכשרות' הוא ביטוי לכל מה שמקולקל ביישום חוק איסור הונאה בכשרות" - כך אומר היום (ב‘) הרב אהרון ליבוביץ‘, יוזם פרויקט ״נאמני כשרות בקהילה״ לתעודת כשרות אלטרנטיבית בירושלים, המשמש גם כראש ישיבת ״סולם יעקב״ וכמזכיר סיעת ”ירושלמים“ במועצת העיר ירושלים.

"עצוב שבמקום לשפר את מערכת היחסים הקלוקלת בין מערך הכשרות הממלכתי לבין בעלי העסקים וציבור שומרי הכשרות, סגן השר בן דהן עסוק בשמירה והגנה על מונופול הרבנות על הכשרות", אמר הרב ליבוביץ‘.

לטענתו, ”בירושלים כבר נוכחנו לראות כי מי שאכפת לו מכשרות פועל מחוץ למערכת, לעומת אלו העובדים עם הרבנות ומשלמים לה המעידים כי המשגיח כלל אינו נמצא והתעודה אינה משקפת את המציאות בבית העסק".

הרב לייבוביץ פנה אל סגן השר בן דהן והציע "להקים 'משטרת כשרות' שתפקח שהמשגיחים עושים את עבודתם, שתיקח דגימות אוכל מעסקים עם תעודות כשרות, שתוודא שהמשגיחים מקבלים תלוש משכורת, שזכויות העובדים נשמרים, ושאינם מקבלים טובות הנאה. אז אולי, העסקים שברחו להם יחזרו למערכת מתוקנת, והציבור יחזיר את האמון בתעודות הכשרות".

הרב לייבוביץ' הוסיף וטען כי רק פתיחת שוק חופשי למערכי כשרות יפתור את בעיות הכשרות בישראל. "עד שהרבנות לא תתקן את נהליה ותפתח את השוק לתחרות בין גורמים המעוניינים לתת כשרות, אנחנו נמשיך בדרכינו בקידום מערך קהילתי אלטרנטיבי“, אמר הרב לייבוביץ', "מערך העונה על כל דרישות ההלכה הקפדניים ביותר תוך חיזוק הקהילתיות, האמון, והיחסים בין העסקים לבין ציבור".