הרב בן דהן מרגיע את החרדים: נשמור על עולם התורה

הרב אלי בן דהן מתייחס למחלוקת בין "הבית היהודי" לש"ס וטוען כי בכוונת מפלגתו לשנות את המציאות הקיימת בה "הישיבות הופכות ערי מקלט לכאלו שאינם לומדים"

חדשות כיפה אורי פולק, כיפה 04/02/13 17:32 כד בשבט התשעג

הרב בן דהן מרגיע את החרדים: נשמור על עולם התורה
cc-by-Natisabu, צילום: cc-by-Natisabu

הרב אלי בן דהן, בקרוב מאוד ח“כ מטעם ”הבית היהודי“, מתייחס למחלוקת בין מפלגתו לבין ש“ס סביב סוגיית השיוויון בנטל ודוחה את הביקורת שמתחו בכירי המפלגה החרדית נגד ”הבית היהודי“.

”בימים האחרונים נשמעו אמירות המאשימות את הבית היהודי שכביכול עולם התורה אינו חשוב ואינו יקר לו מספיק על- מנת להגן עליו, ושהרצון להיות שותפים בקואליציה חשוב יותר מביניהם. הדברים אינם נכונים כלל, עולם התורה יקר וחשוב לנו עד מאוד. אנחנו נשמור עליו ונחזק אותו“, אמר היום הרב בן דהן.

הרב בן דהן ציין כי ”זכיתי ללמוד שנים רבות בישיבת מרכז הרב וכולל "האידרא" ברמת הגולן. יש בינינו חברי כנסת נוספים שגם הם למדו בישיבות מספר שנים ומכאן שכולנו מבינים את חשיבות לימוד התורה לעם ישראל“. הוא ציין כי ”תוצאות הבחירות לימדו אותנו שחלק ניכר מהעם מבקש לשנות את ההסדרים הקיימים ולמנוע מצב שבו הישיבות הופכות ערי מקלט לכאלו שאינם לומדים, או שלומדים מספר מועט של שעות ביום ובשאר היום עוסקים בעניינים שונים“.

”אין לי ספק שתופעה כזו היא תופעה שגם בעיני ראשי הישיבות איננה רצויה וככזו, צריך וראוי לשנות אותה“, הוסיף הרב בן דהן, שהדגיש כי הוא ”מאמין שאת השינוי יש לעשות תוך שיתוף פעולה עם ראשי הציבור החרדי על כל פלגיו וגווניו, עליהם לשקול הצעות שיאמרו אמירה ברורה כיצד ניתן להפריד בין אלו הלומדים ואלו שאינם לומדים. בדרך זו, יישום השינוי יהיה טוב יותר, עבור כולם“.

”ככל שהדבר יעשה מהר יותר ומוקדם יותר, כן ייטב לכולנו ובמיוחד לעולם התורה, שכולנו רוצים בשמירתו“, הוא מסכם.