הרב בן דהן: מאוחדים מאחורי ההחלטה לתמוך ברב סתיו

לעומת יתר חבריו מ"תקומה", הרב אלי בן דהן לא היסס להודיע על תמיכה פומבית בהחלטת המפלגה על תמיכה ברב סתיו. השר אורבך, אדריכל המהלך, אמר: "הוכחנו שאנחנו קשובים לציבור"

חדשות כיפה יונתן אוריך, כיפה 03/06/13 17:01 כה בסיון התשעג

הרב בן דהן: מאוחדים מאחורי ההחלטה לתמוך ברב סתיו
יחצ, צילום: יחצ

הרב אלי בן דהן, סגן שר הדתות ונציג בכיר מ“תקומה“ במפלגת ”הבית היהודי“, מתייחס היום (ב‘) להחלטת המפלגה על תמיכה במועמדותו של הרב דוד סתיו לתפקיד הרב הראשי לישראל. לעומת יתר חבריו מ“תקומה“, שבחרו לשמור על שתיקה רועמת לאחר הודעתו הרשמית של השר נפתלי בנט על תמיכה ברב סתיו, ציין היום הרב בן דהן כי ”חברי הכנסת שלנו מאוחדים ומקבלים את ההחלטה הדמוקרטית שהתקבלה“.

הרב בן דהן ציין כי ההצבעה התנהלה באופן ”דמוקרטי וחשאי“ וכי ”איננו יודעים באיזה רוב התקבלה ההחלטה, אך זה גם אינו חשוב“. בעמוד הפייסבוק שלו הוא ציין כי ”אנו פועלים להיבחרו של רב ציוני דתי“. עם זאת, הרב בן דהן הדגיש כי ”כפי שלמדנו בכנסת הזו, דבר אינו סגור וחתום ועלינו לצלוח את הבחירות לרבנות הראשית שייערכו לאחר שימונה הגוף הבוחר“.

"שמח מאוד בבחירה", השר אורבך (צילום: יעקב גולן -cc-by-sa)

השר אורי אורבך, למעשה המנוע העיקרי שפעל לאורך כל הדרך, בעיקר מאחורי הקלעים, כדי לקדם את מועמדותו של הרב סתיו בתוך המפלגה, התייחס אף הוא להחלטה ואמר היום כי הוא ”שמח מאוד בבחירה וגאה בדרך המכובדת בה התקיים הדיון בסיעה“. השר אורבך הוסיף כי ”הוכחנו לכל אוהדינו ויריבינו, וגם לעצמנו, כי אנחנו מפלגה דמוקרטית, הקשובה לציבור הרחב לגווניו“.

”אין לי ספק שההחלטה הנבונה הזו מגבירה מאוד את סיכוייו של הרב סתיו לזכות בתפקיד הרם. נקווה שההתמודדות על התפקיד תהיה בע"ה מכובדת ותגביר אהבת תורה ואהבת ישראל“, סיכם השר אורבך.