הרב בן דהן ל"צלב האדום": להשעות פעילות "הסהר האדום"

במכתב לראש הצלב האדום בישראל, דורש סגן שר הביטחון הרב אלי בן דהן להשעות את 'הסהר האדום' מפעילותו עד לבירור הטענות כנגדם

חדשות כיפה נריה כנפו, כיפה 16/11/15 17:08 ד בכסלו התשעו

הרב בן דהן ל"צלב האדום": להשעות פעילות "הסהר האדום"
geoffrey wiggins / Shutterstock, צילום: geoffrey wiggins / Shutterstock

סגן שר הביטחון, הרב אלי בן דהן, שלח הערב מכתב למנהל משלחת הצלב האדום בישראל, ז'אק דה מאיו, בו הוא דורש להשעות באופן מיידי את פעילות 'הסהר האדום' הפלסטיני עד לבירור הטענות כנגדם.

כזכור, משיחת הטלפון של פצועי הפיגוע עם מוקד מד"א עלה כי חובשי 'הסהר האדום' לא העניקו טיפול רפואי לבני משפחת ליטמן בפיגוע סמוך לעתניאל, על אף שאמבולנס של הארגון היה הראשון להגיע לזירה, וזאת ככל הנראה, משום שהפצועים היו יהודים.

סגן השר כתב במכתבו לדה מאיו כי: "על פי הדיווחים בכלי התקשורת, בסוף השבוע האחרון אמבולנס של הסהר האדום הפלסטיני חלף ליד זירת פיגוע בכביש 60 ולא עצרו להעניק טיפול רפואי לפצועים, כך עולה מהקלטות של ההרוג למוקד מד"א. אירוע זה מצביע על מדיניות של הבחנה בין דם לדם, המבוצעת בפועל על ידי ארגון 'הסהר האדום' הפלסטיני, מדיניות שנוגדת כל כלל אתי בסיסי ושמחייבת נקיטת צעדים חריפים וחד משמעיים כלפי הארגון".

"אבקשך כי ינקטו צעדים חריפים מסוג זה ובראשם השעיית פעילות 'הסהר האדום' הפלסטיני עד לבירור המקרה החמור הזה". חתם הרב בן דהן.

👈 אומץ הוא לא רק בשדה הקרב - הכנס שישבור לכם את הקונספציה. יום ראשון הקרוב 31.3 מלון VERT ירושלים לפרטים נוספים לחצו כאן