הרב בן דהן: להחזיר ריבונות ישראל לקבר יוסף

כ-3,000 איש נכנסו לקבר יוסף שבשכם, לפני יום הכיפורים. המתפללים נדהמו לגלות כי הקבר הושחת בחודש בו לא הגיעו אליו מתפללים. צפו

חדשות כיפה יונתן אוריך, כיפה 12/09/13 12:41 ח בתשרי התשעד

הרב בן דהן: להחזיר ריבונות ישראל לקבר יוסף
מאיר ברכיה, המועצה האזורית שומרון, צילום: מאיר ברכיה, המועצה האזורית שומרון

ערב יום הכיפורים הכניסה המועצה האזורית שומרון בסיוע אגודת שכם אחד, חטיבת שומרון ומשטרת ישראל את המוני בית ישראל מעל 3,000 בני אדם לקבר יוסף שבלב שכם. אף שקבר יוסף נמצא תחת ריבונות ישראלית על פי הסכמי אוסלו, ואף נמצא תחת שטחה המוניציפלי של המועצה האזורית שומרון, נאלצו המתפללים הרבים, ביניהם סגן שר הדתות עצמו, להיכנס לקבר בחצות הלילה. שם גם גילו המתפללים הנדהמים כי הקבר הושחת בחודש בו לא הגיעו אליו מתפללים.

מתפללים אלו מצטרפים למאות אלפי בני אדם אותם מביאה המועצה האזורית שומרון מדי חודש למקום בכדי להחזיק מראית עין של ריבונות ישראלית מסוימת במקום.

סגן שר הדתות אלי בן דהן התרגש מאוד להיות במקום בערב יום הכיפורים, אך גם הזדעזע מהמראות ואמר: ”אני רואה בחומרה את הפגיעה וחילול הקודש שנעשו בקבר יוסף, אני קורא לממשלת ישראל לממש את זכותה הריבונית עפ"י הסכמי אוסלו ולחזור לשהייה קבועה בקבר יוסף".

גרשון מסיקה ראש מוא"ז שומרון התבטא בחריפות ואמר כי "לא ייתכן שבאים המוני בית ישראל כגנבים בלילה לקבר יוסף הצדיק רק מפני שממשלת ישראל פוחדת לממש ריבונותה עפ"י הסכמי אוסלו כאן"

ח"כ זבולון כלפא הגיע גם הוא למקום ואמר כי ”זהו מעמד מאוד מרגש להגיע לכאן לקבר יוסף בוודאי בערב יום הכיפורים, זה המקום להודות למועצה האזורית שומרון על הפעילות על השמירה על המקום על השמירה על הרצף היהודי פה במקום, ועל הדאגה על הכניסה המתמדת כל הזמן כדי לא לנתק פה לרגע את החיבור הזה לקבר יוסף פה ובע"ה עוד נשוב".

יוסי דגן מ"מ ראש המועצה האזורית שומרון ואחד האישים הבולטים בפעילותו לשמירה על קבר יוסף, הוסיף והבטיח כי "נמשיך להביא לכאן את כל עם ישראל: דתיים, חילונים, מהארץ ומחו"ל, למרות הוונדליזם שראינו כאן, העקירה של החלונות, שבירת חדרי השירותים, שבירת נר התמיד, נמשיך להביא לכאן את הציבור עד שנחזור לפה בצורה מלאה".