הרב בן דהן: לא ייתכן שמועצת אירופה תפגע בחופש הדת

סגן השר לשירותי דת, הרב אלי בן דהן, נפגש עם המזכיר הכללי של מועצת אירופה על רקע החלטותיה נגד קיום מצוות ברית המילה: "לחופש הדת והפולחן יש חשיבות עליונה"

חדשות כיפה יונתן אוריך, כיפה 12/11/13 17:22 ט בכסלו התשעד

הרב בן דהן: לא ייתכן שמועצת אירופה תפגע בחופש הדת

סגן השר לשירותי דת הרב אלי בן דהן נפגש הערב (ג‘) עם המזכיר הכללי של מועצת אירופה, ת'ורביורן יאלנד. במהלך הפגישה, סגן השר אמר למזכיר הכללי כי לא ייתכן שמועצת אירופה תפגע בהחלטותיה בחופש הדת, ותילחם נגד עקרונות היהדות המלווים את העם היהודי כבר אלפי שנים.

במהלך השיחה שהתקיימה במסגרת ביקור של סגן השר באירופה, התייחס בן דהן בדבריו לנושאים המרכזיים שמעסיקים בימים אלה את יהדות אירופה - הניסיונות לאסור את ברית המילה והשחיטה הכשרה. "לחופש הדת והפולחן יש חשיבות עליונה, לכל דת באשר היא ולכל אדם באשר הוא ברחבי העולם", אמר.

"ברית מילה היא המצווה הראשונה שיועדה לעם ישראל וכשם שהמצווה הראשונה שקיים אברהם אבינו היתה ברית-מילה, כך גם זו המצווה הראשונה שכל יהודי ויהודי מקיים. מצווה זו מסמלת במיוחד את הקשר הנצחי שבין עם ישראל לאלוקיו, הטבועה בבשרנו“, אמר הרב בן דהן.

במהלך הפגישה אמר המזכיר הכללי של מועצת אירופה, ת'ורביורן יאלנד, לא הייתה כוונה לפגוע בחופש הפולחן של היהודים וכי הם סוברים שתפקידם הוא להגן על היהודים בשמירת מסורת זו. עוד הוא הוסיף ואמר כי יעביר את המסר לממשלות נוספות החברות במועצה.

👈 ביום ראשון כ"א אדר ב (31.3.24) תחת הכותרת "האומץ לדבר על זה" יתקיים כנס מיוחד בנושא מתמודדי נפש בצל המלחמה. לפרטים נוספים לחצו כאן