הרב בן דהן: כל אחד יכול להשתמש במקוואות, גם רפורמים

סגן השר לשירותי דת התייחס לרפורמה החדשה שהוא מקדם עם השר נפתלי בנט ואמר כי "שירותי הדת הם עבור כל היהודים בישראל - וכל אחד יכול להשתמש בהם"

חדשות כיפה יונתן אוריך, כיפה 22/05/13 12:36 יג בסיון התשעג

הרב בן דהן: כל אחד יכול להשתמש במקוואות, גם רפורמים
cc-by-Natisabu, צילום: cc-by-Natisabu

סגן השר לשירותי דת, הרב אלי בן דהן, התייחס היום (ד‘) במהלך דיון בוועדת הפנים של הכנסת, במהלכה הוצג המשרד לשירותי דת, לרפורמה החדשה שהוביל יחד עם השר נפתלי בנט לשינויים בשירותים הניתנים לאזרחים במועצות הדתיות בישראל.

”אני פועל ליצירת תחרות בשירותי הדת על מנת לייעל אותם ולהפוך אותם לידידותיים יותר, לטובת כל אזרח במדינת ישראל“, אמר הרב בן דהן, ”שירותי הדת הם עבור כל היהודים במדינת ישראל וכל אחד יכול להשתמש בהם. אני מדגיש כי שירותי הדת הניתנים הם במסגרת ההלכה היהודית“.

במענה לשאלתו של עו"ד יזהר הס, מנכ"ל התנועה המסורתית, לגבי טבילה במקוואות למטרת גיור, אמר סגן שר הדתות כי "כל יהודי, מכל זרם, גם הקונסרבטיבי והרפורמי, יוכל להשתמש במקוואות, לרבות לצורך גיור."

עו"ד יזהר הס, מנכ"ל התנועה המסורתית בירך את הרב בן דהן: "אני מברך את סגן שר הדתות שהצהיר מפורשות כי מעתה תהיה גישה לזרמים הלא אורתודוקסים לכל המקוואות בישראל, לרבות טבילה לצורך גיור שאיננו אורתודוקסי. אם אכן כך הדבר, מדובר בשינוי ממשי. נשמח שההוראה תרד לשטח בהקדם האפשרי“.