הרב בן דהן הצטרף לזק"א

ארגון זק"א העניק לסגן השר לשירותי דת, הרב אלי בן דהן, תעודת מתנדב - וצירף אותו ליחידת הג´יפים של הארגון

חדשות כיפה חדשות כיפה 30/12/13 21:49 כז בטבת התשעד

הרב בן דהן הצטרף לזק"א
בעז בן ארי, צילום: בעז בן ארי

בו בזמן שועדת הפנים של הכנסת דנה על סופת השלג שפקדה את ישראל, נערך מפגש מיוחד בכנסת ביחד עם סגן השר לשירותי דת הרב אלי בן דהן בכדי להודות ולהוקיר לאלו שהיו בזמן אמת בשטח ופעלו ללא לאות בתנאים קשים לאלפי איש שהיו זקוקים לעזרה וסיוע בסופה הקשה.

כששמע סגן השר הרב אלי בן דהן, שברשותו רכב שטח, בתקשורת בליל הסופה שאלפי איש נמצאים בצרה וזקוקים לעזרה, החליט לעשות מעשה, רתם את רכב השטח שברשותו וחיפש משימות. התקשר לכמה וכמה ארגונים כמו גם לארגונים רשמיים, אך אלו בקשו ממנו שישאיר מספר טלפון ושיחזרו אליו. ואז סגן השר התקשר למוקד זק"א 1220 מבלי שהזדהה, ובו במקום הטילו עליו משימה להעביר אישה לבית החולים. וכך במשך כל הלילה עבר סגן השר ממשימה למשימה שהוטלו עליו ממוקד זק"א.

היום (ב') כינס ארגון זק"א את עשרות מתנדבי 'יחידת הג'יפים' של זק"א, בפיקודו של חיים אוטמזגין בכנסת, במהלך האירוע סיפר סגן השר לעשרות המתנדבים שהוא, בניגוד לאחרים, ראה מקרוב והיה שותף למעשיהם הנשגבים של מתנדבי זק"א, שפעלו מסביב לשעון, מקריאת חירום אחת לשנייה, בהצלת חיים, הגשת עזרה ראשונה, העברת יולדות וחולים, הספקת תרופות, ובעיקר חילוץ מאות אנשים נשים וטף שנתקעו בצירים העולים לירושלים או בתוך העיר. ולכן הוא החליט להוקיר ולהעניק תעודת הוקרה לארגון. יו"ר זק"א ביקש מסגן השר להצטרף כמתנדב מן המניין ב'יחידת הג'יפים' של זק"א.

מפקד היחידה חיים אוטמזגין סקר בפני סגן השר על פעילות ארגון זק"א בסופה. אחד אחד עברו המתנדבים וקבלו מסגן השר את תעודת ההוקרה. בסיום הטקס הוענק לסגן השר אפוד היחידה כמתנדב חדש מן השורה.