הרב בן דהן ב"שלוה": "מגשימים חזון חברתי בירושלים"

סגן השר לשירותי דת סייר בארגון "שלוה" בירושלים, הפועל למען ילדים מיוחדים. "הפרויקט הזה יהפוך אותה לאבן שואבת לילדים בעלי צרכים מיוחדים מכל הארץ", אמר

חדשות כיפה יונתן אוריך, כיפה 12/08/13 19:33 ו באלול התשעג

הרב בן דהן ב"שלוה": "מגשימים חזון חברתי בירושלים"

סגן השר לשירותי דת, הרב אלי בן דהן, סייר היום (ב‘) בארגון "שלוה" שבירושלים ונפגש עם מייסד ויו"ר ארגון "שלוה", הרב קלמן סמואלס. הסיור נערך ביוזמת ובליווי ההנהגה הצעירה של "הבית היהודי".

במהלך הסיור, שמע סגן השר את החזון של "שלווה" ופגש בבנו של הרב סמואלס, יוסי, שסיפורו האישי (נכות כתוצאה מחיסון משולש פגום) הוביל להקמת הארגון על ידי הוריו. יוסי ביקש מסגן השר לארגן לו פגישה עם ראש הממשלה, מר בנימין נתניהו, כדי שיוסי יוכל לספר לו על הפגיעה שנגרמה לו ע"י המדינה כשהיה קטן בעת שקיבל חיסון ואשר הפכה אותו לאדם בעל מוגבלויות. כמו כן, אמר יוסי כי הוא מתכוון לבקש מראש הממשלה את שחרור של יהונתן פולארד מהכלא האמריקאי.

סגן השר אמר במהלך הסיור כי הוא ”מתפעל מהגשמת החזון החברתי, שבא לידי ביצוע במבנה עצום שמוקדש לטובת ילדים בעלי מוגבלויות. זה רובד נוסף בבניינה של ירושלים, הפרויקט הזה יהפוך אותה לאבן שואבת לילדים בעלי צרכים מיוחדים מכל הארץ“.

על מכון המחקר התורני שנבנה, אמר הרב בן דהן כי "מכון המחקר, אשר יכין מחקרי הלכה ופסקי הלכה שעוסקים בתחום של אנשים בעלי צרכים מיוחדים, מחקר שעוסק בשילובם בחיים היהודיים, מה מותר לעשות למענם בחג ובשבת ומה מותר להם לעשות. זו בשורה גדולה ללומדי התורה, שיש תחום חדש ללומדי התורה שמתפתח כאן“.

בימים אלה מקים ארגון שלווה מרכז ארצי חדש בירושלים, לטיפול ותמיכה בילדים עם צרכים מיוחדים ובני משפחותיהם. כחלק מהמרכז, מוקם מכון מחקר שמטרתו, מציאת פתרונות הלכתיים שיקלו על חייהם של אנשים עם מוגבלויות ויסייעו באופן מעשי לשילובם בקהילה.