הרב בן דהן: אתם רוצים לראות רק הרס בתים של יהודים?

סגן שר הביטחון השיב לשאילתה בנושא הכפר הערבי סוסיא בדרום הר חברון שהוצא לו צו הריסה באישור בית המשפט העליון וטען כי כל הכפר הוא מחטף של ארגוני השמאל

חדשות כיפה נתנאל לייפר, כיפה 22/07/15 13:30 ו באב התשעה

הרב בן דהן: אתם רוצים לראות רק הרס בתים של יהודים?
Yonatan Sindel, פלאש 90, צילום: Yonatan Sindel, פלאש 90

סגן שר הביטחון, חבר הכנסת הרב אלי בן דהן השיב היום על בימת הכנסת על שאילתה של ח"כים מימין ומשמאל לשר הבטחון על הרס בתים בכפר סוסיא. "אתם רוצים לראות רק הרס בתים של יהודים?" הטיח בהם בן דהן.

הוא הזכיר כי מדובר בפעולה שאושרה על פי החוק וגם על פי החלטת בית המשפט שדן בנושא ואישר את פעולות ההריסה, "ההחלטה על הרס הבתים בכפר סוסיא התקבלה ע"י ביהמ"ש העליון. האם פתאום לא צריך לקיים פסיקות בג"צ? זו הצביעות של השמאל!", אמר הרב בן דהן.

"ברצוני להבהיר כי מעולם לא היה קיים כפר ערבי בשם 'סוסיא'. מדובר במחטף שנעשה על ידי ארגוני השמאל, שמטרתו השתלטות על שטחי C על ידי בניה של מבני קבע. חוקרים וסוקרים שהסתובבו באזור בשנות השבעים מעידים על הימצאותם של רועי צאן במערות, אך שוללים בדבריהם את קיומם של מבנים כלשהם באזור או מגורי קבע של מאן דהו", אמר הרב בן דהן על בימת הכנסת.

לחץ בינלאומי הופעל על ישראל בנושא על ידי האירופאים והאמריקאים. בישיבת שרי החוץ של האיחוד השבוע הם קראו לישראל לאפשר בנייה פלסטינית מואצת וחיזוק הפיתוח הכלכלי באזורי C בטענה כי הדבר יחזק את הביטחון בשני הצדדים. בנוסף מדינות האיחוד קראו לישראל להפסיק את הטרנספר הכפוי וההריסה בסוסיא.

גם הממשל האמריקני קרא "במלוא החומרה" לישראל להפסיק להרוס בתים ולהפקיע קרקעות בכפר סוסיא. "הרס חלקי ופינוי פלסטינים מבתיהם יהיה מזיק ופרובוקטיבי", אמר דובר מחלקת המדינה ג'ון קירבי והזהיר שלמעשים אלו תהיה השפעה מעבר לבעיה האנושית של המשפחות שפונו. "אנחנו חוששים שהרס הכפר יחריף את האווירה לאפשרות להידברות ויקבע סטנדרטים לנישול ולהפקעת קרקעות על רקע פעילות ההתנחלויות באזור", הוסיף קירבי.

כזכור לפני כחודשיים דחה שופט בית המשפט העליון, נועם סולברג, דחה את הבקשה שהגישו תושבי הכפר הערבי סוסיא שבדרום הר חברון, להוציא צו ביניים שימנע את הריסתם של מספר מבנים בלתי חוקיים בכפר. הבקשה למנוע את הריסת המבנים, הוגשה במסגרת עתירה בה טענו תושבי סוסיא שהמינהל האזרחי פסל את תכנית המתאר שהגישו מנימוקים לא ענייניים, תוך הצבת סטנדרט כפול בתכנון ואפליה בוטה נגד האוכלוסייה הפלסטינית. השופט קבע שהעותרים עשו דין לעצמם ובנו את הכפר ללא אישורים וכנגד החוק.