הרב ביגל בראיון לכיפה: "כמו ליפול מהר גבוה לתוך תהום"

בראיון כואב לכיפה, מספר הרב משה ביגל, אביו של אריאל ביגל, על רגע קבלת הבשורה הקשה, על השבת העצובה שעברו יחד ועל דחיית החתונה של אריאל ושרה-תחיה

חדשות כיפה נתנאל לייפר, כיפה 15/11/15 11:17 ג בכסלו התשעו

הרב ביגל בראיון לכיפה: "כמו ליפול מהר גבוה לתוך תהום"
יעקב ליטמן ורעייתו נועה (צילום: באדיבות המשפחה), צילום: יעקב ליטמן ורעייתו נועה (צילום: באדיבות המשפחה)

"התחושה היא כמו ליפול מהר גבוה לתוך תהום", מספר ל'כיפה' הרב משה ביגל, רב הישוב מיתר ואביו של החתן אריאל ביגל, שהשבוע צריך היה להינשא לשרה-תחיה ליטמן, בתו של יעקב הי"ד ואחותו של נתנאל ליטמן הי"ד. "היינו בית מלא בהכנות לשמחה, מלא אנשים, כמעט כל האורחים כבר הגיעו ואז זה קרה".

"היינו בעיצומן של ההכנות לשבת חתן, כשלפתע הגיע אחד הבנים הביתה ואמר שהיה פיגוע. בדקנו מיד עם הבת שלנו, שהייתה אמורה להגיע לישוב, אם היא בסדר, ולרגע חשבנו שהכל באמת בסדר ואפשר להמשיך כרגיל. פתאום עלה בדעתי שצריך לבדוק מה קורה עם משפחת ליטמן שגם נמצאת בדרכה אלינו", מספר הרב ביגל על קורות יום השישי הקשה שעבר עליו ועל משפחתו.

"התקשרנו לכולם, לטלפון של הרב יעקב, אשתו, הילדים, ולאחר מכן גם לשכנים וחברים, אף אחד לא ענה לנו. היום אני כבר יודע שכולם היו בבית עם הכלה ובכוונה לא ענו לנו", משחזר הרב ביגל. "איכשהו, תפסנו את הכלה בטלפון ושוחחנו איתה והיא אמרה שהיא לא יודעת מה המצב. כאן התחילו השמועות לזרום ובאמצעות הצלבת מידע עם האתרים השונים, הבנו שהפיגוע פגע במשפחת ליטמן. רק מאוחר יותר הגיע משהו רשמי להודיע לנו".

משפחת ביגל נכנסה אל השבת שהייתה אמורה להיות מלאת שמחה כשהידיעה המחרידה על מות אביה ואחיה של הכלה מרחפת באוויר. "זה היה קשה מאד. ניסינו לעשות כאילו, שבת כרגיל. שרנו זמירות וניסינו להתנהג הכי נורמלי שאפשר", מספר הרב ביגל.

(צילום: Yonatan Sindel/FLASH90)

הרב ביגל מדבר גם על ההיכרות עם הרב יעקב ליטמן ומספר לנו על דמות מיוחדת. "למרות שההיכרות הממשית בינינו הייתה קצרה יחסית, זה די מדהים שנקשר בינינו קשר מאד חזק, בתוך כמה חדשים, נעשינו חברים מאד טובים. הרב יעקב היה איש שמח ונוח לבריות בצורה בלתי רגילה, לא מתווכח וכל הזמן מאושר וחייכן", מספר הרב ביגל בכאב.

הרב ביגל גם הסביר שכיוון שהכלה יושבת שבעה, חתונת בני הזוג נדחתה למועד שאינו ידוע כעת.

הבוקר הותר לפרסום כי המחבל שביצע את הפיגוע נעצר על ידי השב"כ ומחקירתו עולה כי בשל מעצור בנשק לא הצליח לירות לעבר האם וארבעת הילדים שישבו מאחור. גרסת המחבל תואמת את גרסת יושבי הרכב וסותרת את טענות חלק מכלי התקשורת המייחסות למחבל גילויי רחמים על ילדי המשפחה.

👈 אומץ הוא לא רק בשדה הקרב - הכנס שישבור לכם את הקונספציה. יום ראשון הקרוב 31.3 מלון VERT ירושלים לפרטים נוספים לחצו כאן