הרב בזק קורא לבית היהודי לתמוך ברב רצון ערוסי

הרב ד"ר רצון ערוסי משלב השקפת עולם ציונית-דתית, שיעור קומה תורני נדיר, צניעות ואקדמיה. הרב אמנון בזק חושב שהוא המועמד המתאים ביותר לתפקיד הרב הספרדי הראשי

חדשות כיפה הרב אמנון בזק 18/06/13 15:46 י בתמוז התשעג

הרב בזק קורא לבית היהודי לתמוך ברב רצון ערוסי
הליכות עם ישראל, צילום: הליכות עם ישראל

מועמדותו של הרב ד"ר רצון ערוסי שליט"א לתפקיד הרב הראשי הספרדי מעוררת תקווה. הרב ערוסי הוא דמות ייחודית בשילובים שיש בו: תלמיד חכם גדול, שמראהו הרבני החיצוני לא מצביע על היותו בעל תואר ד"ר מאוניברסיטת תל אביב ומרצה למשפטים בבר אילן; רב בעל השקפת עולם ציונית-דתית, המקובל באופן נדיר על כל החוגים; מי שמפעל חייו מתמקד בפיתוחו של המשפט העברי במדינת ישראל, ובכנסים השנתיים שהוא מארגן בתחום זה משתתפים רבנים מכל קצווי הקשת; אדם בעל שיעור קומה תורני נדיר, ויחד עם זאת איש צנוע, עניו ונעים הליכות; נואם בנועם ובמתינות, ובעת הצורך בשפה השווה לכל נפש. על גדלותו בתורה מעידים ספריו ומאמריו הרבים, בהם ניכר השילוב המיוחד של תורה ומדע, הלכה ושכל ישר, מתוך גישה רציונליסטית המחוברת למציאות.

לרב ערוסי יש חיסרון אחד: הוא לא פוליטיקאי, ואין מי שיש לו אינטרס מיוחד לתמוך במועמדותו. אולם לעת המפולגת הזאת דומני שזהו יתרון גדול. מן הראוי שחברי 'הבית היהודי' יתמכו במועמדותו של הרב ערוסי, הן בשל היותו מייצגם של ערכי היסוד של הציונות הדתית והן בשל סיכויו לזכות בתמיכה של ציבור רחב.

מבחירתו אולי איש לא יצבור רווח פוליטי, אך הרווח יהיה של תורת ישראל, עם ישראל ומדינת ישראל.