הרב בזק נגד עורך בשבע: דבריו אינם הגונים

הרב אמנון בזק תוקף את עמנואל שילה על דבריו בעיתון בשבע נגד ´רבנים המתאימים את המסרים התורניים שלהם כדי שיתקבלו טוב בתקשורת´ ואומר "יש בדברים משום הוצאת דיבה"

חדשות כיפה חנן גרינווד, כיפה 05/01/14 08:45 ד בשבט התשעד

הרב בזק נגד עורך בשבע: דבריו אינם הגונים
ישיבת הר עציון, צילום: ישיבת הר עציון

הרב אמנון בזק תוקף את עורך העיתון 'בשבע', עמנואל שילה, על טורו שפורסם השבת בו כתב "בשנים האחרונות הגישה הפופוליסטית מתגנבת ומתפשטת בהדרגה לתוך עולמה של תורה. הולכים ומתרבים הרבנים שמתאימים את המסרים התורניים שלהם למה שיתקבל טוב בתקשורת... יש צורך במשקל נגד ובדוגמה אישית של אנשי אמת המקיימים 'לא תגורו מפני איש".

"דברים אלו אינם הגונים", כתב הרב בזק בתגובה בדף הפייסבוק שלו אמש (ש'). "אכן, ישנה מחלוקת נוקבת בתוך עולם הציונות הדתית: יש הסוברים שלאורך כל הדורות נשמרה התורה כתורת חיים מתחדשת ומחוברת למציאות, ויש הסוברים שהמציאות צריכה להתאים את עצמה לתורה הנותרת כמות שהיא. מדובר במחלוקת לגיטימית, ששורשיה וענפיה צצו בכל הדורות".

"הצגת הדברים כאילו יש רבנים הנושאים את האמת עמם ויש כאלה שפועלים מתוך מניעים פסולים חוטאת למציאות ויש בה משום הוצאת דיבה ופגיעה ללא הצדקה", הוא כותב. "אינני מכיר מקרה שבו רב הביע עמדה מסוימת שמוכח שאין הוא מאמין בה מתוך השקפת עולמו."

"יתרה מזאת", מוסיף הרב בזק. "לא פעם המצווה "לא תגורו מפני איש" דורשת אומץ לב דווקא מאלו המביעים עמדות שאינן מקובלות על הזרמים השמרניים. לאף רב לא נעים לשמוע מכל מיני כיוונים כינויי גנאי כגון 'ניאו-רפורמים', 'רבני הלייט', 'אפיקורסים' וכד', או להיות מותקף על ידי כלי תקשורת מרכזיים הנמצאים בשליטתם של זרמים אלו".
"לצד חשיבות קיומן של דעות שונות", מסיים הרב את דבריו. "יש תנאי בסיסי של כבוד לדעות אחרות. מוטב להתווכח לגופו של עניין, לדון את החולקים לכף זכות, ולהשאיר את שאלת המניעים לבוחן כליות ולב".