הרב בזק: הרב מוטי אלון צריך להפסיק להעביר שיעורים לציבור הרחב

הרב אמנון בזק טוען כי "המציאות שבה הרב אלון ממשיך להעביר שיעורים לציבור הרחב למרות הרשעתו - אינה ראויה". לדבריו, גם תגובתו של הרב אלון להרשעתו "אינה עולה בקנה אחד עם תורת ישראל"

חדשות כיפה יונתן אוריך, כיפה 12/08/13 21:22 ו באלול התשעג

הרב בזק: הרב מוטי אלון צריך להפסיק להעביר שיעורים לציבור הרחב
אהרן והב - סוכנות הידיעות חדשות 24, צילום: אהרן והב - סוכנות הידיעות חדשות 24

הרב אמנון בזק, מבכירי רבני ישיבת "הר עציון", טוען הערב (ב‘) כי "המציאות שבה הרב אלון ממשיך להעביר שיעורים לציבור הרחב למרות הרשעתו אינה ראויה". 

בפוסט שפרסם בעמוד הפייסבוק שלו, הסביר הרב בזק כי "על פי החוק והנוהג במדינת ישראל, אדם שהוגש נגדו כתב אישום, קל וחומר מי שהורשע בדין, איננו ממשיך לשמש בתפקידים ציבוריים. זכותו המלאה של הרב אלון לטעון לחפותו ולהכין את ערעורו לבית המשפט, אולם נכון לעכשיו דומה שמן הראוי שהרב אלון לא יסטה מן הנורמה המקובלת וישעה את עצמו מפעילות ציבורית".

לדבריו, בכך הרב אלון ייענה גם לקריאתו של הרב יעקב אריאל, שנחשפה לראשונה בכיפה בשבוע שעבר והכתה גלים באמצעי התקשורת השונים. "אם לא ינהג כך, תהיה בכך זילות כלפי עולם התורה, שכן כך יוצבו סטנדרטים מוסריים נמוכים יותר בנוגע להוראת תורה בציבור לעומת תפקידים ציבוריים אחרים, במקום להיפך", טען הרב בזק.

לדבריו, "בציבור הרחב ישנה גם הסתייגות מן הדרך שבה בחר הרב אלון להגיב על הרשעתו. כשבאים על אדם ייסורים, גם אם לדעתו בשל עוול שנגרם לו, על פי דרכה של התורה עליו לפשפש במעשיו ולהנמיך את קומתו". הוא מציין כי "גם אריה דרעי בשעתו, לאחר שהורשע והוסיף לטעון שהוא זכאי, ידע לומר שהוא רואה בהרשעתו עונש משמים על גבהות לב שהייתה בו". 

"האמירה שההרשעה במשפט הייתה מתנה מאת ה' ודרך לעלות ולהתעלות, ההלל והשירה, תוך התעלמות מהאנשים שנפגעו ומחילול השם שנגרם מן המשפט, נראים כשייכים לתפיסות עולם זרות, שאינן עולות בקנה אחד עם דרכה של תורת ישראל", מסכם הרב בזק.