הרב בזק: המיינסטרים הציוני דתי עומד מאחורי הרב בן דהן

"קבוצת רבנים, הקרובים בהשקפת עולמם לציבור החרדי יותר מאשר לזרם המרכזי בציונות הדתית, פועלת נגד הרב בן דהן וחבריו בקמפיין המכיל הכפשות והשמצות לא ענייניות", אמר הרב אמנון בזק

חדשות כיפה נטעאל בנדל, כיפה 11/05/14 12:30 יא באייר התשעד

הרב בזק: המיינסטרים הציוני דתי עומד מאחורי הרב בן דהן
ישיבת הר עציון, צילום: ישיבת הר עציון

"מן הראוי שהזרם המרכזי בציונות הדתית יחזק את הרב אלי בן דהן וחבריו לבית היהודי העוסקים בצרכי ציבור באמונה ביוזמה ובקידום חוקים חשובים בענייני דת ומדינה" כך אומר הרב אמנון בזק, ר"מ בישיבת הר עציון. דבריו של הרב בזק יוצאים כתגובה לקמפיין התקשורתי של הר המור ומרכז ליב"ה נגד יוזמות המשרד לשירותי ונגד הרב אלי בן דהן סגן שר הדתות.

ביום חמישי האשים סגן השר כי חוגים מסוימים תוקפים ומשמיצים את חברי הבית היהודי ללא שום בסיס ובשמות בדויים. "מעולם עוד לא ראיתי אנשים שמדברים בשם התורה ופועלים הפוך ממנה", אמר בן דהן. "יש הלכות לשון הרע, יש הלכות הלבנת פנים. הכל מותר, אפשר להשמיץ אותנו ולומר עלינו מה שרוצים בלי לדבר איתנו. חלקם הגדול מסתתרים מאחורי כל מיני שמות או בלי שמות בכלל. הם יודעים מה אני חושב בלי לדבר איתי. אני לא יודע מה זה הקרן החדשה, מעולם לא היה לי קשר איתם, ולא עם התנועה הרפורמית ואני אמנם תמים, ואשמח להישאר תמים, אבל לא עד כדי כך". סגן השר קרא לאותם מקטרגים להקים מפלגה חדשה אם הם רוצים לשנות.

הרב בזק שיבח בדבריו את המשרד לשירותי דת על יוזמות כמו פתיחת אזורי רישום נישואין, ביטול הכפילות המיותרת של תפקיד הרב הראשי תוך העצמת תפקיד נשיא בית הדין הרבני הגדול, שיתוף נשים בוועדה למינוי דיינים, שינוי הרכב הוועדה הבוחרת את הרבנים הראשיים ("ועדה, שהרכבה המאפשר שליטה לעסקנים חרדים, היה זה שהעדיף בזמנו את הרב מצגר על פני הרב יעקב אריאל") ועוד.

"למרבה הצער, קבוצת רבנים, הקרובים בהשקפת עולמם לציבור החרדי יותר מאשר לזרם המרכזי בציונות הדתית, פועלת לאחרונה נגד הרב בן דהן וחבריו בקמפיין המכיל הכפשות והשמצות לא ענייניות ולעתים רחוקות מן האמת, תוך הכללת יוזמות חקיקה חיוביות עם יוזמות בעייתיות שחברי הבית היהודי דווקא הצליחו למנוע עד כה" אומר הרב בזק על קמפיין הר המור נגד המשרד לשירותי דת.

"רבנים אלו מבקשים להתנות כל תזוזה בנושאי דת ומדינה באישור מועצת הרבנות הראשית, שבה שולטת גישה חרדית, ואליה הם מתייחסים כמו שהשמאל מתייחס לבית המשפט העליון: העצמה בלתי-סבירה של מוסד בעל כוח ועוצמה - דווקא משום שיושבים בו אנשים המזוהים עם השקפת עולמם. האם באמת ובתמים היו רבנים אלו מתייחסים כך לרבנות הראשית, לו היה רב אחר, עם השקפה אחרת, נבחר לתפקיד זה?".
בדבריו חיזק הרב בזק את אנשי המשרד לשירותי ומפלגת הבית היהודי נוכח ההתקפות האחרונות נגד הם ואמר "הרב בן דהן וחבריו - המשיכו בדרככם האמיצה לשיפור שירותי הדת ולקידוש שם שמים, מתוך גישה עניינית וישרה. רוב רובם של בוחריכם עומדים מאחוריכם ותומכים בכל לב במאמציכם הכנים להגדיל תורה ולהאדירה".