הרב בוארון: "להפריד את מוסד הרבנות מהפוליטיקה"

באגרת ששיגר לחברי הגוף הבוחר, כתב הרב ציון בוארון, המתמודד לתפקיד הרב הראשי הספרדי, כי "לא שררה ולא כבוד אישי יש כאן, אלא מלאכת שמים ועבדות לעם קדוש"

חדשות כיפה יונתן אוריך, כיפה 21/07/13 09:13 יד באב התשעג

הרב בוארון: "להפריד את מוסד הרבנות מהפוליטיקה"
פלאש 90, צילום: פלאש 90

המועמד לתפקיד הרב הראשי הספרדי, הרב ציון בוארון, פנה בסוף השבוע במכתב מיוחד לחברי הגוף הבוחר שצפויים ביום רביעי הקרוב להכריע על זהותם של הרבנים הראשים הבאים. "קיבלתי על עצמי להגיש את מועמדותי, מתוך חיל ורעדה, ביודעי שלא שררה ולא כבוד אישי יש כאן, אלא מלאכת שמים ועבדות לעם קדוש“, כתב.

הרב בוארון מציין במכתבו, "בעזרת השם כשאבחר לתפקיד, אתמקד בעיקר בנתינת מענה אישי לכל יהודי ויהודיה הנזקקים לשרותי הרבנות והדת בישראל במאור פנים ובקירוב הדעת עם דגש מיוחד לטיפול בנושאים המגבשים ומאחדים את עם ישראל במדינת ישראל, ואת מדינת ישראל עם היהדות בתפוצות". הוא הוסיף כי ”ברצוני לפעול להפריד את מוסד הרבנות מהפוליטיקה על מנת למנוע זליגה של מפלגות ופוליטיקאים לתוך עבודת הרבנות ששייכת לכל העם".

הרב מציין במכתבו כי בכוונתו לטפל בנושא תדמית הרבנות בעיני העם וציין, "בדעתי להקים בהקדם גוף מקצועי אשר ייצג נאמנה ויביא לידיעת הציבור את פעילויות הרבנות הראשית, המגוונות והמורכבות, בקרב כל ישראל, ולקרב את כל צרכי הדת לכל יהודי בארץ ובתפוצות זאת מתוך מטרה חשובה, לרומם את תדמית הרבנות הראשית והרבנויות המקומיות, בעניינים הנדרשים".