הרב בוארון יוצא להתקפה נגד דרעי: "נבזות והרס התורה שאין כמוהו"

הרב ציון בוארון, המתמודד לתפקיד הרב הראשי, יוצא למתקפה נגד יו"ר ש"ס: "אתם פועלים משנאה ומטרות אישיות לנגד עיניכם"

חדשות כיפה יונתן אוריך, כיפה 04/07/13 11:32 כו בתמוז התשעג

הרב בוארון יוצא להתקפה נגד דרעי: "נבזות והרס התורה שאין כמוהו"
פלאש 90, צילום: פלאש 90

הרב ציון בוארון, המתמודד לתפקיד הרב הראשי הספרדי הבא, שיגר היום (ה‘) מכתב חריף ליו“ר ש“ס, אריה דרעי, בו הוא מנתק איתו לחלוטין כל קשר. המכתב שוגר בעקבות ספינים תקשורתיים שטענו כי הרב בוארון ”לא ירוץ עד הסוף“ לתפקיד הרב הראשי.

”מה שנעשה הוא נבזות והרס התורה וכבודה שאין כמוהו", כותב הרב בוארון לדרעי ומוסיף, "שנאה ומטרות אישיות לנגד עיניכם". במכתב מתייחס הרב המשמש כדיין וחבר בית הדין הרבני הגדול ונחשב למקורבו המובהק של הראשון לציון, הגאון רבי שלמה משה עמאר לאירועים סביב "חוק עמאר" ומציין, "כל אדם ולו התמים ביותר מבין שלא הבעיה עם מועמד פלוני אלמוני... התחוור לי מעל לכל ספק כי ידך הייתה במעל הזה, תחילה כאיש מן הצד ולבסוף כראש התנועה".

ממטה הבחירות של הגאון רבי ציון בוארון נמסר בתגובה כי "תוכנית 'הדיל היומי' בהגשת אריה דרעי ואריאל אטיאס יורדת מהמסך מחוסר קונים. מכתבו של הרב מדבר בעד עצמו. הרב חוזר ומבקש לאפשר לקיים את תהליך בחירת הרבנים בדרכי נועם על פי דרכה של תורה. מוטב לאריה דרעי ולאריאל אטיאס להפיק את הלקחים הנדרשים ולהימנע מלסבך את הסיעה בירידה לפוליטיקה זולה בשל אינטרסים זרים".

”אנו מתרשמים עמוקות מהדמיון הפורה של הגורמים האינטרסנטים שהבינו כי לא יוכלו למנוע את בחירתו של הרב בזכות התמיכה הרחבה לה הוא זוכה מקרב חברי הגוף הבוחר ולכן החליטו להשקיע את זמנם בהפרחת ספינים על 'דילים' שונים ומשונים להסרת מועמדותו של הרב", נמסר ממטה הבחירות.

גורמים בכירים בביתו של הרב בוארון ציינו בנוסף כי "בעוד כשלושה שבועות יתכנסו חברי הגוף הבוחר כדי לקבל את ההחלטה שתעצב את פניה של הרבנות בעשור הקרוב. אין ספק שאישיותו המיוחדת של הרב מהווה את הבחירה הראויה שתקרב בין כלל חלקי העם ותשמש כסמכות תורנית וערכית לנשים וגברים, חילונים וחרדים כאחד".