הרב בוארון: הרבנות חייבת ריענון ותיקון, אבל רק מתוך אחריות וניסיון

הרב ציון בוארון, דיין בית הדין הרבני הגדול, מתייחס לראשונה להתמודדותו לתפקיד הרב הראשי הספרדי ואומר: "אני חרד לגורלה של הרבנות, היא שייכת לכל חלקי העם - חרדים וחילונים, נשים וגברים"

חדשות כיפה יונתן אוריך, כיפה 02/07/13 20:24 כד בתמוז התשעג

הרב בוארון: הרבנות חייבת ריענון ותיקון, אבל רק מתוך אחריות וניסיון
פלאש 90, צילום: פלאש 90

הרב ציון בוארון, דיין בית הדין הרבני הגדול המתמודד לתפקיד הרב הראשי הספרדי, השתתף הערב (ג‘) בכנס הרבנים של מכון ”עמיאל“ והתייחס להתמודדותו במרוץ הרבנות. זו הפעם הראשונה בה הרב בוארון מתייחס באופן פומבי למירוץ.

”אני חרד לגורלה ולמעמדה של הרבנות הראשית ולמעמדם של בתי הדין", הסביר הרב בוארון את החלטתו להתמודד, ”אני מתפלל ומייחל שהתהליך יעשה בדרכי נועם על פי דרכה של תורה“. לדבריו, ”הרבנות שייכת לכלל חלקי העם חרדים וחילונים, נשים וגברים כאחד. אני מבקש לתרום למוסד הרבנות ולעם ישראל“.

"הרבנות שייכת לכולם", הרב בוארון, הערב (צילום: פלאש 90)

”40 שנה זכיתי להלך בין החכמים, לשבת על מדין ולנסות בכוחי הדל לסייע לעמך בית ישראל, נשים עגונות, מסורבות גט ואומללות שבאו בשערי בית הדין מתוך אחריות כבירה ולאור ההלכה הצרופה. לעיתים אדם צריך להכיר טובה למקום שבו נתגדל ונתרומם וזאת אבקש לעשות בעז"ה לכשאבחר“, הוסיף הרב בוארון, שציין כי ”עשרות בשנים אני זוכה ללמוד בחברותא עם מרן הראשון לציון הגאון רבי שלמה משה עמאר שליט"א. לצערינו לא עלתה בידינו שימשיך בתפקידו“.

מבחינה השקפתית, טען הרב בוארון כי ”אסור להתעלם מהביקורת שהרבנות ספגה בקרב חלקים מהעם, אבל גם את התיקונים צריך לעשות מתוך ראייה של כלל ישראל, באחריות ועל ידי בעלי ניסיון. עלינו להגיע לעמק השווה ולהוביל את השמירה על ההלכה - תוך שימוש בכוח דהיתרא במקום שיש להידרש לכך“.

👈 אומץ הוא לא רק בשדה הקרב - הכנס שישבור לכם את הקונספציה. יום ראשון הקרוב 31.3 מלון VERT ירושלים לפרטים נוספים לחצו כאן