הרב אריה שטרן: שאלת העליה להר הבית אינה שאלה חוקית אלא הלכתית בלבד

הרב הראשי האשכנזי לירושלים התייחס בשיחה עם כתב'כיפה' לניסיון ההתנקשות בחייו של יהודה גליק ולסגירת ההר בפני יהודים ואמר "צריך להבהיר שהמקום של עם ישראל בהר הבית הוא מובן מאליו"

חדשות כיפה חנן גרינווד, כיפה 30/10/14 10:15 ו בחשון התשעה

הרב אריה שטרן: שאלת העליה להר הבית אינה שאלה חוקית אלא הלכתית בלבד
לשכת הרב שטרן, צילום: לשכת הרב שטרן

הרב אריה שטרן, רבה הראשי האשכנזי של ירושלים התייחס הבוקר (ה') בשיחה עם כתב 'כיפה' לניסיון ההתנקשות בפעיל הר הבית יהודה גליק במרכז מורשת בגין. "אני מזועזע מההתנקשות. התחושות קשות כשפוגעים ביהודים, לא כל שכן כאשר מדובר בנושא הנוגע להר הבית".

לדבריו, "המחלוקת באשר לעלייה להר הבית היא שאלה יהודית והלכתית. אני לא מתיר עליה להר הבית, אבל לא יכול להיות שיהודים לא יעלו להר הבית בגלל מניעים שאינם הלכתיים אלא חוקיים. צריך להילחם על זכותו של עם ישראל לעלות להר הבית".

"כשאנחנו שומעים על מקומות בעולם בהם היהודים לו מורשים להיכנס אנחנו מזדעזעים וכאן אנחנו מקבלים את זה כמובן מאליו. צריך להבהיר שהמקום של עם ישראל בהר הבית הוא מובן מאליו. אסור למנוע את הכניסה להר ממניעים שאינם הלכתיים. זו שאלה פנימית הלכתית. צריך להוכיח שהר הבית בידינו כפי שאמר מוטה גור".

הרב שטרן אמר כי הוא סומך על המשטרה שיעשו את עבודתם נאמנה. "אני לא מתערב בעבודת המשטרה ומקווה ובטוח שכוחות הביטחון עושים את עבודתם נאמנה. אני מאמין שיש להם את הכלים והרצון לפתור את המצב הנוכחי".

"עם ישראל יודע שארץ ישראל נקנית ביסורים", אמר הרב ופנה לציבור. "הארץ לא מגיעה על זרי שושנים והקושי ידוע. למדנו בתורה, בנביאים ובכתובים שהרבה מאומות העולם לא אוהבים את הקשר שלנו לארץ ישראל ולכן הם פוגעים בנו".

"בעזרת השם נחזק את הקשר בין עם ישראל דרך התורה כי זה הדבר העיקרי שמחזק את אחיזתנו בארץ. ככל שנדע לחזק את אהבת הארץ נוכל לחזק את השליטה שלנו בארץ. אנו צריכים בימים אלו לבקש מהקב"ה שיעזור לנו ושנזכה לגאולה שלמה בקרוב".