הרב אריה שטרן: היו ברב ליכטנשטיין שילוב נפלא של לימוד תורה ואהבת הבריות

רב העיר ירושלים הרב אריה שטרן ספד לרב ליכטנשטיין ואמר, "אומנם לא נמניתי עם תלמידי הישיבה ואולם זכיתי להכירו מקרוב. ייזכר כמי שהקים עולם של תורה וגידל דור של תלמידי חכמים מובהקים"

חדשות כיפה חנן גרינווד, כיפה 20/04/15 20:23 א באייר התשעה

הרב אריה שטרן: היו ברב ליכטנשטיין שילוב נפלא של לימוד תורה ואהבת הבריות
לשכת הרב שטרן, צילום: לשכת הרב שטרן

הרב אריה שטרן, רבה האשכנזי של ירושלים, ספד היום (ג') לרב אהרון ליכטנשטיין. "צר לי מאוד לשמוע על פטירתו והסתלקותו מעימנו של הגאון הרב אהרון ליכטנשטיין ראש הישיבה הדגול של ישיבת הר עציון", כתב לאחר ששמע על פטירתו.

"אומנם לא נמניתי על תלמידי הישיבה ואולם זכיתי להכירו מקרוב והתפתחו ביננו יחסי ידידות של כבוד, במסגרתם למדתי להעריך אותו מאוד כמו שהיה בו שילוב נפלא של לימוד תורה ברמה הגבוהה ביותר עם אהבת הבריות מתוך ענוה אמיתית".

"לאחרונה נפגשתי עמו בחנוכה בעת אשר באתי לומר שיעור בישיבת הר עציון והתרגשתי מאוד לראות את הרב אהרון שבא במיוחד לכבדני למרות מצב הבריאותי הרופף, והיתה דוגמא מצוינת לדרכו והנהגתו".

"ר' אהרון יזכר בוודאי כמו שהקים עולה של תורה וגידל דור של תלמידי חכמים מובהקים שהם אוהבי העם והארץ ובולטים בהשתתפותם בהנהגת הציבור והמדינה. חבל דאבדין", סיכם.

ראש לשכתו, אבינועם קוטשר, סיפר על הרגע בו סיפר לרב שטרן על פטירתו של הרב ליכטנשטיין. "כאשר סיפרתי לרב, הרב רעד וביקש כיסא לשבת והחל לספר על הרב ליכטנשטיין זצ"ל. הרב כדרכו קצרן. אך ביקשתי כי יעלה על הכתב כמה מילים על הרב".

"לאחר מכן כאשר הדף של ההספד היה מונח על השולח , נכנס יהודי שראה את המכתב ושאל מי זה היה, הרב סיפר לו , וגם סיפר לו שלפני כמה שנים הרב העביר את שרביט הישיבה לדור שצעיר ממנו. אותו יהודי התפלא ואמר, כיוון שעלה אין מורידין, אז הרב ענה לו שזה בדיוק היה הרב ליכטנשיין ענו אמיתי ולא רק כלפי חוץ. ושכשהרב עמיטל ביקש שיבוא לארץ הם הבינו ש"ארי בא מבבל". והמשיך על כך שכולו היה בלימוד, בעוד רבים אחרים מתחברים גם לדברים אחרים, הרב ליכטנשטיין היה כולו בלימוד ומתוך הלימוד הגיע הרוח שלו", סיפר קוטשר.