הרב אריה שטרן ביקש להצטרף כמשיב לעתירה נגד הבחירות לרב הראשי בירושלים

הרב אריה שטרן, המועמד לתפקיד הרב הראשי לירושלים, ביקש להצטרף כמשיב לעתירתה של יהדות התורה נגד קיום הבחירות לרבנות העיר

חדשות כיפה חנן גרינווד, כיפה 11/09/14 09:55 טז באלול התשעד

הרב אריה שטרן ביקש להצטרף כמשיב לעתירה נגד הבחירות לרב הראשי בירושלים
GFDL, אריאל הורוביץ, צילום: GFDL, אריאל הורוביץ

הרב אריה שטרן, מועמד הציונות הדתית לתפקיד הרב הראשי האשכנזי בירושלים, ביקש להצטרף כמשיב לעתירת סיעת יהדות התורה נגד קיום הבחירות לרבנות העיר בתאריך כ"ז תשרי, בשל טענות לאי סדרים, זאת לאחר שלטענתו הוא ראה כי הסיעה טוענת בעתירתה כי אין דחיפות לרבני עיר.

כזכור, הרב שטרן, בן ה-69, נמצא במרוץ נגד הזמן ככל שמדובר בבחירות לתפקיד הרב הראשי לעיר. בחנוכה הקרוב יגיע הרב שטרן לגיל 70, ולא יוכל להתמודד לתפקיד, ועל כן תאריך הבחירות הינו קריטי ביותר מבחינתו.

בבקשה להצטרף לעתירה, מביא בא כוחו, פרופסור אביעד הכהן את השתלשלות העניינים ומביא ציטוטים על חוסר תום לב של יהדות התורה. “על אף הניסיון לעטוף את העתירות בטיעונים מטיעונים שונים, מתוכנן עולה בבירור המגמה להסוות את מטרתן האמיתי"

בנוסף מובאת בבקשה דוגמאות להתקפות בטאון המפלגה "יתד נאמן" נגד בג"ץ "מערכת המשפט התגייסה כדי לעקור כל שריד מאפיונה היהודי של מדינת ישראל, תוך המחשת "עליונותו" של שלטון החוק על פני שלטון ההלכה" אשר במקרה זה מסתבר בג"ץ יכול לשמש כמגן התורה . בנוסף מביא פרפ' הכהן את הכתבות אשר הכפישו בהם את הגר"א שטרן.

פרופסור הכהן טוען לחוסר בניקיון כפיים "די לנו אם נצביע על כך שבניגוד לטענתם המרכזית של העותרים, ולפיה תיקון התקנות נעשה בידי השר הנוכחי וסגנו משיקולים פוליטיים, וכביכול מאינטרסים של 'הציונות הדתית'”.

פרופסור הכהן טוען כי הליך תיקון התקנות, שהעתירה עוסקת בו, החל כבר לפני שנים רבות. עוד הוא טוען כי לכאורה יש בעתירה הטעיית השופטים, מכיוון שהם כללו בעתירתם עובדות שאינן נכונות "ככל הנראה במטרה להבאיש את שמו של הרב שטרן", בין היתר כהצגתו כחבר הבית היהודי.

"האמת שונה בתכלית ולא היו דברים מעולם. הרב שטרן עושה כל ימיו תורה ועמל ללא לאות, נבוקר עד ערב, בהרבצת תורה, בפעילות ספרותית תורנית (כראש מכון "הלכה ברורה") וברבנות (כרב קהילה בירושלים). הרב שטרן מעולם לא היה חבר במפלגת "הבית היהודי", וגם בפעילותה של המפד"ל, מפלגת האם שלה, אינו נוטל כל חלק שהוא מזה עשר שנים ויותר".