הרב אריאל נגד חוק אריאל: "מוטב שאפרוש מהרבנות"

שבועות מספר לפני ה"דיל" שהציג הרב חיים דרוקמן, המבקש לשנות את החקיקה כדי לאפשר לו לרוץ לרבנות הראשית, הביע הרב יעקב אריאל תמיכה ברורה בחקיקה הקיימת: "גמרנו, עברתי את הגיל, מוטב שאעשה לביתי"

חדשות כיפה אורי פולק, כיפה 30/04/13 14:12 כ באייר התשעג

הרב אריאל נגד חוק אריאל: "מוטב שאפרוש מהרבנות"
אבי פרידמן, יחצ, צילום: אבי פרידמן, יחצ

הרב יעקב אריאל הביע התנגדות לשינוי החקיקה הקיימת המגבילה את גיל המתמודדים לתפקידי רבנות בישראל, שבועות ספורים לפני שהגיע הרב חיים דרוקמן והציע להריץ אותו לתפקיד הרב הראשי, תוך שינוי חקיקה שתאפשר זאת.

בכנס רבנים סגור הודה הרב אריאל כי הגבלת גיל המתמודדים לתפקיד הרב הראשי הוא מהלך הגיוני. "בעיקרון אני חושב שזה ראוי בהחלט", אמר הרב אריאל, "אם אני מקשה על עצמי - גמרנו, עברתי את הגיל, יותר טוב שאני אעשה לביתי. זה בסדר גמור שאדם זקן יפרוש". תוכן הדברים פורסם היום לראשונה בערוץ היהדות של Ynet.

(צילום: באדיבות ישיבת אור עציון)

באותו מפגש, מתח הרב אריאל ביקורת על שיתופם של חילונים בבחירת הרבנים הראשיים וטען כי המציאות הקיימת, במסגרתה חציו של הגוף הבוחר את הרבנים הראשיים מורכב מנציגי ציבור שאינם בהכרח קשורים לעולם התורה - בעייתית. ”יש שם אנשים שלא יודעים מה זה רב“, הוא אמר, ”הוא לא יודע אפילו לכתוב את שמו של הרב. יש לו פתק ביד במי לבחור".

”הפוליטיקאים מתערבים והציבור מתערב ואנשים שבוחרים לא יודעים מי זה ומה זה. בוחרים רב בגלל כל מיני שיקולים צדדיים - חלקם 'דילים' וחלקם דברים אחרים יותר חמורים“, סיכם הרב אריאל.