הרב אריאל לכיפה: בגלל שיקולים לא עניינים הורסים את בתי הדין הרבניים

על רקע ההתנגדות החרדית למינויו של הרב לביא לחבר בית הדין הרבני הגדול, תוקף הרב אריאל את הפוליטיקאים ואומר "בגלל שיקולים פוליטיים פסולים נשים נשארות עגונות"

חדשות כיפה חנן גרינווד, כיפה 09/09/15 16:57 כה באלול התשעה

הרב אריאל לכיפה: בגלל שיקולים לא עניינים הורסים את בתי הדין הרבניים
פלאש 90, צילום: פלאש 90

"כל מפלגה דואגת לאנשים שלה ועושה רעש וזו בעיה חמורה, גם הציונות הדתית צריכה לעמוד על שלה ולדאוג למינוי דיינים דתיים לאומיים", אומר בראיון ל'כיפה' הרב יעקב אריאל, ערב ישיבת הועדה למינוי דיינים.

מחר יכריעו 11 חברי הועדה למינוי דיינים מי יהיו 24 הדיינים החדשים בבתי הדין האזוריים, ואת זהותם של שבעה הדיינים החדשים בבית הדין הרבני הגדול. בימים האחרונים יוצאת בעיקר מכיוון ש"ס התנגדות עיקשת לגבי מספר מועמדים מהציונות הדתית, בראשם הרב אוריאל לביא, בשל פסק הדין שקיבל לפני כשנה, בו התיר אישה מעגינותה לאחר שנים בהם הייתה נשואה לחולה במצב צמח.

"לוותר לפוליטיקאים החרדים בנוגע לדיינים? מה פתאום", אומר הרב אריאל. "ייתכן לפסול אדם רק בשל הכיפה על ראשו? הרב אוריאל לביא הוא תלמיד חכם עצום, ובגלל פסק הלכה אחד שלא מוצא חן בעיני מישהו, פוליטיקאים שלא מבינים דבר בהלכה מנסים לפסול אותו".

הרב אריאל קורא שלא לוותר על מינויים של דיינים ציוניים דתיים, על רקע קולות של בכירים הקוראים לפשרה בנושא. "בעולם אידיאלי צריכים למנות את הדיינים הטובים ביותר ללא השתייכותם לסקטור כזה או אחר - דתיים לאומיים, חרדים. ההלכה לא מסתכלת על הכיפה אלא על הגדלות בתורה. לצערנו, לא דנים בגוף העניין בוועדה אלא בשיקולים פוליטיים צרים ופסולים. במצב כזה אסור להפלות שום סקטור לרעה. הגישה הסקטוריאלית פסולה, אבל אין ברירה".

"בגלל שיקולים פוליטיים פסולים נשים נשארות עגונות", מוסיף הרב אריאל. "זו חרפה ובושה. חייבים לסיים את הפרשה כמה שיותר מהר. צריך להעמיד אנשים בעלי שיעור קומה תורני בבתי הדין הרבניים, והרב אוריאל לביא הוא בהחלט אחד מהם. לצערי הרב אין בבחירת הדיינים שום שיקול ענייני. כבר שנים רבות בגלל שיקולים לא עניינים הורסים את בתי הדין. נשים ממתינות שנים בגלל פוליטיקאים שלא מסיימים את הליך מינוי הדיינים".