הרב אריאל: לא לכפות גיוס על החרדים

הרב יעקב אריאל מתייחס לסוגיית גיוס החרדים לצה"ל, על רקע המו"מ בנושא שמנהלת "הבית היהודי". הוא קובע כי "מי שרוצה ומסוגל ללמוד תורה יש לדחות את גיוסו"

חדשות כיפה אורי פולק, כיפה 05/02/13 13:52 כה בשבט התשעג

הרב אריאל: לא לכפות גיוס על החרדים
יחצ, צילום: יחצ

הרב יעקב אריאל, רבה של רמת גן ומבכירי הרבנים בציונות הדתית, מתייחס היום (ג‘) לראשונה לסוגיית גיוס החרדים לצה“ל, על רקע המו“מ הקואליציוני שמקיימת בנושא ”הבית היהודי“ מול ראש הממשלה בנימין נתניהו ובהתייחס למתווה ”יש עתיד“ של יאיר לפיד. הרב אריאל נחשב לאחד מהרבנים המשפיעים ביותר על סיעת ”הבית היהודי“ וחלק גדול מחבריה כפוף גם למרותו.

”עם ישראל נמצא בשתי חזיתות. החזית הבטחונית והחזית הרוחנית. שתיהן קיומיות. בלעדיהן יש סכנה להמשך קיומנו כעם“, כתב הרב אריאל בתשובה לשאלה הלכתית שהופנתה אליו באתר ”ישיבה“. לדברי הרב אריאל, ”מי שרוצה ומסוגל ללמוד תורה יש לדחות את גיוסו. דחייה אינו פטור בעצם, אם כי שקדנים גדולים ידחו את גיוסם לזמן ממושך. ליתר יש למצוא סידור הולם, כל אחד לפי מצבו“.

”אין לכפות בכוח גיוס, אין שום תועלת בכך“, קבע הרב אריאל, ”בלי קשר לערכו של לימוד התורה עלינו להכיר בשמורות טבע אנושיות בתוכנו. לכן יש להתאים להן שירות מתאים בתוך מסגרותיהם. כל זה חייב להעשות בהבנה וברגישות“.