הרב אריאל: לא אתמודד לרבנות אם יוכנסו שינויים בגוף הבוחר

מספר רבנים השתתפו ב"כינוס חירום" שהתקיים בירושלים, נגד הצעת החוק של ח"כ אלעזר שטרן, המבקשת להכניס שינויים בגוף הבוחר את הרבנים הראשיים לישראל

חדשות כיפה חדשות כיפה 20/05/13 06:57 יא בסיון התשעג

הרב אריאל: לא אתמודד לרבנות אם יוכנסו שינויים בגוף הבוחר
יחצ, צילום: יחצ

מספר רבנים התכנסו אמש (א‘) ל“כינוס חירום“ נגד הצעת החוק של ח“כ אלעזר שטרן, המבקשת להכניס תיקונים ושינויים בגוף הבוחר את הרבנים הראשיים לישראל. הכינוס, שנערך בירושלים, נועד להפעיל לחץ מימין על אנשי ”הבית היהודי“ כדי לסכל את המהלך, הנחשב כמסייע למועמדותו של הרב דוד סתיו. בכנס הבהיר הרב יעקב אריאל, המתמודד אף הוא לתפקיד, כי במידה ויבוצע שינוי בהרכב הגוף הבוחר - הוא לא יתמודד לרבנות.

את הצעת ההחלטה, עליה חתמו משתתפי הכנס, ניסחו הרב דב ליאור, הרב אליקים לבנון והרב מרדכי שטרנברג, לצד רבנים נוספים. בהחלטה נכתב: ”במידה ויורחב הגוף הבוחר לרבנות הראשית, נקרא לכל רבני ישראל להחרים את הבחירות“. חלק ממשתתפי הכינוס הביעו חשש כי ”הרחבת הגוף הבוחר תסלול את דרכם של רפורמים ותרחיב את השפעתם על בחירת הרבנים הראשיים“.

בכנס נשא דברים גם רבה של פתח תקווה, הרב מיכה הלוי, שביקש מהרבנים שהשתתפו בכינוס לחתום על ההתחייבות שלא לבחור או להבחר במידה וייושם כל שינוי בהרכב הגוף הבוחר. גם ראש מוסדות צביה-נעם, הרב איתן אייזמן, אמר לפוליטיקאים: ”הרפו ידיכם מהרבנות הראשית“.