הרב אריאל: המרוץ לרבנות הראשית מתנהל בתת רמה

כ-30 רבנים השתתפו בכנס שעסק במרוץ לרבנות הראשית, אותו יזמו תומכיו של הרב אליעזר איגרא. הרב אבינר: רב ראשי צריך להיות קודם כל תלמיד חכם ופוסק

חדשות כיפה אורי פולק, כיפה 21/02/13 19:11 יא באדר התשעג

הרב אריאל: המרוץ לרבנות הראשית מתנהל בתת רמה
יחצ, צילום: יחצ

כשלושים רבנים ודיינים השתתפו היום (ה‘) בכנס שעסק במרוץ לרבנות הראשית, בו בחרו הרבנים להעמיד מטעמם את הרב אליעזר איגרא, אב בית הדין בבאר שבע, לתפקיד הרב הראשי לישראל.

בכנס, אותו יזמו תומכיו של הרב איגרא, השתתפו רבנים בכירים וביניהם הרב יעקב אריאל, הרב דב ליאור, הרב מרדכי שטרנברג, הרב שלמה אבינר, הרב אליקים לבנון, הרב יהושע שפירא, הרב מיכה הלוי והרב מנחם בורשטיין, לצד עשרות רבנים וראשי ישיבות. שני המועמדים האחרים לתפקיד, הרב דוד סתיו והרב יעקב שפירא, לא הסכימו להשתתף בכנס.

(הרב אבינר בכנס, היום. צילום: יחצ)

הרבנים ליאור ואבינר, שנשאו דברים בכנס, הדגישו כי מבחינתם המועמד לרב ראשי צריך להיות מקובל על הרבנים והדיינים ופוסק ההלכה הראשי שלהם. הרב שלמה אבינר הביא בדבריו את דברי הראי"ה קוק זצ"ל שרב צריך להיות קודם כל קדוש, תלמיד חכם ופוסק הלכה ואחר כך עם הפנים אל העם.

הרב אריאל מתח ביקורת על מה שהוא הגדיר כ“רמה הנמוכה“ של מערכת הבחירות לרבנות הראשית, המתנהלת ברובה באמצעי התקשורת וגורמת, לדבריו, לחילול השם. הרב אריאל, שעד כה סירב להביע תמיכה פומבית במועמדותו של הרב דוד סתיו לתפקיד הרב הראשי.

משתתפי הכנס הביעו תמיכה בהקמת ועדת המשך אשר תפעל להידברות בין המועמדים, על מנת להגיע להסדר לקראת ”מועמד מוסכם“. במהלך הכנס נערכה הצבעה חשאית, אותה יזמו מארגני הכנס, שציינו כי הרב אליעזר איגרא קיבל בה את רוב קולות המשתתפים.