הרב אריאל: אם אין סיכון ביטחוני צריך לשחרר את פולארד במחיר שחרור מחבלים

הרב יעקב אריאל מתייחס לפרסומים כי פולארד ישוחרר בתמורה לשחרורם של 26 מחבלים עם דם על הידיים וטוען כי אם לא מדובר בסיכון ביטחוני בלתי נסבל יש לשחרר את המרגל הישראלי

חדשות כיפה חנן גרינווד, כיפה 26/03/14 10:53 כד באדר ב'

הרב אריאל: אם אין סיכון ביטחוני צריך לשחרר את פולארד במחיר שחרור מחבלים
יחצ, צילום: יחצ

מתגברים הקולות בציונות הדתית אשר מבקשים לשחרר את המרגל הישראלי יונתן פולארד בתמורה לשחרורם של מחבלים ערבים ישראלים והמשך המשא ומתן בין ישראל והפלסטינים.

בראיון קצר ל'כיפה' התייחס הרב יעקב אריאל, רב העיר רמת גן ונשיא פורום חותם, לנושא וטען כי מדובר בשאלה קשה אך באם לא מדובר בסיכון משמעותי מבחינה בטחונית יש לשחררו. "אם מדובר בעניין משפטי או פוליטי גרידא יש לשחרר את יונתן פולארד. אומנם המחיר קשה אך מדובר במצווה חשובה מאין כמוה".

הרב אריאל אומר כי הנושא נתון לשיקולם של גורמי הביטחון השונים, ובראשם שר הביטחון, אך מהזווית ההלכתית שחרורו של פולארד הוא מצווה גדולה ועל כן יש לשחררו באם המחיר אינו סיכון ביטחוני. "אין כלי מידע מדוייק אשר ייתן אינדיקציה האם מדובר בסיכון ביטחוני וודאי אך יש לעשות את כל המאמצים לשחרר את יונתן פולארד", אמר הרב.

כזכור, הבוקר (ד') התפרסם כי מזכיר המדינה של ארצות הברית מקדם מהלך לפיו ישוחרר המרגל הישראלי יונתן פולארד בכפוף לשחרורם של 26 מחבלים, מתוכם 20 מחבלים אשר הינם אזרחי מדינת ישראל. בתמורה לשחרור פולארד ולשחרור המחבלים יתחייב יו"ר הרשות הפלסטינית אבו מאזן להמשך המשא ומתן המדיני עד סוף 2014.