הרב אריאל: אין אישור גורף לחסן בנות אלא בהוראות מיוחדות בלבד

מחאת הרבנים נגד חיסון הפפילומה מחריפה. רב העיר פתח תקווה הביע הסתייגות וראשי אולפנות טוענים כי לא יחסנו גם אם יקבלו הוראה. "יש מקום להתיר רק באופן פרטני לקבוצות סיכון בלבד"

חדשות כיפה חנן גרינווד, כיפה 22/01/14 08:00 כא בשבט התשעד

הרב אריאל: אין אישור גורף לחסן בנות אלא בהוראות מיוחדות בלבד
shutterstock, צילום: shutterstock

יממה אחרי פרסום נייר העמדה של פורום חותם המאשר לחסן בנות כיתות ח' בחיסון הפפילומה נגד סרטן צוואר הרחם, גוברת הבוקר (ד') המחאה מצד רבנים בציונות הדתית.

רב העיר פתח תקווה, הרב מיכה הלוי הביע הסתייגות חריפה מההיתר וקרא לראשי אולפנות שלא ללכת בדרך זו אלא לחנך לצניעות. "אם יש מקרים יוצאי דופן", אמר, "יש לתת להם פתרון נקודתי".

גם הרב ברוך אפרתי הגיב לדברים ואמר "עניות דעתי השולית היא לדעת הגאונים הרב ליאור והרב הלוי המייצגים רבים מרבני הציונות הדתית, אשר אמרו לנו שאין דעתם נוחה מהוראת ההיתר הגורף הזה לבנותינו. יש מקום להתיר רק באופן פרטני למי שנמצאת בקבוצת סיכון, ואין זה ראוי לפרוץ גדרי הצניעות ולהחיל הוראה כללית לחמ"ד. איננו שייכים לתרבות הזו. מי שחשה או חוששת למחלה זו בשל מעשיה או מעשי החתן שלה אשר נעשו בעבר, יכולה להתחסן ביחד עם בדיקת הטייזקס (דור ישרים) שהיא ממילא עושה בדיסקרטיות כמו כולן"

משיחות שנעשו עם הרב יעקב אריאל, העומד בראש פורום חותם, עולה כי שהוא לא הורה באופן גורף לחסן את כל בנות כיתה ח' ללא אבחנה וללא מקום, אלא בהוראות מיוחדות שהוא ינחה את החמ"ד ובהסתייגויות חשובות, זאת בשונה מהפרסומים של הפורום, אשר הוא עומד בראשו. בתוך כך, ראשי אולפנות טוענים כי לא יסכימו לחסן את הבנות במוסדן גם אם יקבלו הוראה לעשות כן.

כזכור. אתמול (ג') פרסם פורום חות"ם נייר עמדה בו אישרו לראשונה לחסן את תלמידות כיתות ח' באולפנות הדתיות לאומיות בפני סרטן צוואר הרחם בעזרת חיסון הפפילומה. רבנים רבים מתנגדים למתן חיסון זה באופן גורף מכיוון שהדבר כרוך במתן הסברים לבנות, דבר אשר יש חשש שיעודד חוסר צניעות. רבנים בכירים במגזר תוקפים את המהלך וטוענים כי זו הבעיה של בנות אשר לא שמרו על צניעותן ואין להכניס את העניין למודעות של נערות מתבגרות באופן גורף.

אמש (ד') התבטא הרב דב ליאור בחריפות נגד נייר העמדה של פורום חות"ם ואמר כי "לא יעלה על הדעת שילמדו את התלמידות על הדברים הללו. מי שאוכל אוכל מקולקל שלא יתפלא שאחר כך שיחטוף כאב בטן. חייבים להוקיע אמרות כאלו מכל וכל".

עוד הוסיף הרב ליאור אין שום בעיה שבת זוג שתגיע להירשם לנישואין תבדוק האם היא צריכה לבצע את החיסון ובדיוק כפי שיש דור ישרים אפשר לבצע את החיסון הזה", קובע הרב. "עם זאת לומר שמותר לבנות בתיכון לבצע את החיסון הוא לא דבר סביר. הרבנים למעשה אומרים שאפשר לגנוב ושאנחנו נהנה מהפירות".

"לא צריך לתת לגיטימציה לחיסון בנות בכיתה ח'. זה לא הגיוני ולא מקובל. צריך לחנך לצניעות ולא לתת לגיטימציה לחוסר צניעות", סיים הרב בכעס.

👈 ביום ראשון כ"א אדר ב (31.3.24) תחת הכותרת "האומץ לדבר על זה" יתקיים כנס מיוחד בנושא מתמודדי נפש בצל המלחמה. לפרטים נוספים לחצו כאן