הרב אפרתי: צהר לא אשמים בביזוי בית הכנסת

הרב ברוך אפרתי מתייחס לתערוכת האופנה בבית הכנסת של צהר בתל אביב ומגן על הארגון. לדבריו, הם אינם האשמים הבלעדיים במצב. "כולנו צריכים לחזור בתשובה, וזה אינו הזמן להכות באחינו, גם אם הם טועים מאד"

חדשות כיפה חנן גרינווד, כיפה 17/12/14 16:08 כה בכסלו התשעה

הרב אפרתי: צהר לא אשמים בביזוי בית הכנסת
דוברות דרך אמונה, צילום: דוברות דרך אמונה

הרב ברוך אפרתי מתייחס לתצוגת האופנה בבית הכנסת של צהר בתל אביב, שם הופיעו דוגמניות בלבוש לא צנוע, ובמפתיע הוא מגן על הרבנים שאישרו את התצוגה, כפי הנראה בטעות ושלא בידיעה שכך יראה האירוע.

בתשובה לשאלה באתר מורשת, האם צריך לתקוף את רבני צהר, כתב הרב אפרתי: "מה שקרה בתל אביב אינו מפתיע, אך עצוב וכואב מאד מאד. בזמנים כאלה שבהם רבנים מסויימים וארגוניהם מצויים תחת התקפה, גם אם מוצדקת, עלינו שלא להתכבד בקלון חברינו ולהימנע מלהטיח עליהם את האשם כולו. יש להיזהר שלא לתת לרגש וכד' את מקומו בשלב זה טרם התבררו הדברים עד תומם, גם אם כדבריך (הנכונים) יש מגמה שלילית המובילה לתהומות הללו"

"על כולנו-כולנו להתחזק בשמירת ההלכה, ושלא להקשיב ליצר המבקש לעקם את ההלכה והיהדות כלפי התאוות והנורמות המערביות, תחילה בשינויי מנהגי ישראל בסדרי התפילה, בזלזול בפסיקת זקני הפוסקים, ואחריתה מי ישורנו. לא רק אחרים, אלא נתחיל בנו”, קובע הרב.

"בציבור התורני אין טעויות? אצלנו פנימה אין חולשות וחדירה של נורמות חילוניות בלבוש ובתפיסות העולם? אתה טהור מלבר ומלגו? ואני כרב אינני מושפע לצערי מהתרבות ההלניסטית הזו? הבה נתחיל בנו, גם אם יש חשק אחר. יש לנו הרבה על מה לעבוד".

"כולנו צריכים לחזור בתשובה, וזה אינו הזמן להכות באחינו, גם אם הם טועים מאד. יש עת לכל חפץ, וד' מביט משמים ורואה כיצד תהליך הבירור נעשה גם בנקיון כפיים ולא רק בצדקת הדרך”, הוא מסכם.