הרב אפרתי פנה למשטרה בעקבות גולש שאיים ברצח על נשות הכותל

גולש אנונימי בשו"ת של כיפה שאל את הרב ברוך אפרתי אם מותר לו הלכתית לפגוע ולרצוח את "נשות הכותל" המתפללות במקום. הרב אפרתי פנה למשטרה והבהיר לשואל: "תעשה תשובה על עצם המחשבה לרצוח"

חדשות כיפה יונתן אוריך, כיפה 03/06/13 22:24 כה בסיון התשעג

הרב אפרתי פנה למשטרה בעקבות גולש שאיים ברצח על נשות הכותל
אתר קהילת זית רענן, צילום: אתר קהילת זית רענן

הרב ברוך אפרתי, רב קהילה באפרת המשיב תשובות הלכתיות בשו“ת של כיפה, פנה למשטרה בעקבות שאלה של גולש אשר איים ברצח על ”נשות הכותל“.

הרב אפרתי נשאל היום (ב‘) על ידי גולש אנונימי כי ”אם אני (או כל אחד אחר) נמצא ברחבת הכותל, ושם נמצאות נשות הכותל, בלבוש לא צנוע עם טלית ותפילין, ומשחקות עם ספרי תורה, ועושות חילול ה', האם עלי למנוע זאת בירי על הנפשות הרלוונטיות, במידה ולא ניתן למנוע זאת בדרך אחרת?“.

בתגובה, טען הרב אפרתי כי ”עליך לעשות תשובה על ההוא אמינא להרוג אדם, ובייחוד להכריע כך מחלוקת. כך אינה דרכה של תורה, אלא בשיחה ובמחלוקת נוקבת ללא אלימות בצידה“. הוא הבהיר כי ”שאלות מעין אלו נועדו מסתמא להצית אש בקרב המחנה שלנו, ולא מגיעות ממקום של לב טהור ובקשת ד', ואני תמהה מי עומד מאחוריהן ומבקש לדמם את המחלוקת על זהותה היהודית של המדינה היקרה שלנו“.

הרב אפרתי הבהיר לגולש כי שאלתו איננה לגיטימית וכי לדעתו ”הכרעת הרפורמה אינה באלימות אלא בחיזוק האלטרנטיבה של נאמני התורה הקד', והתרחקות מהם ומהמונם, והרשעה כעשן תכלה כשיגבר אור תושב"ע באומה. לכן אין לנהוג כפי שהצעת, ואת המרץ שלך והרצון לתקן את המציאות תפנה ללימוד תורה ולחינוך הדור הבא לקדושה והשפעה באהבה“.

”עליך לעשות תשובה על הרצון לכער את המחלוקת הערכית בישראל, ואם אכן היתה לך הווא אמינא לרצוח, עליך לעשות מהפך בחייך לעדינות החיים והפסקת האלימות“, סיכם הרב אפרתי, שהבהיר לגולש כי ”על כל פנים, כיוון שיתכן שאתה מתכוון לדבריך, פניתי עתה למשטרת ישראל לבדוק את הנושא ולאתר אותך לעצירתך מבעוד מועד“.