הרב אפרתי פותח חזית נגד צהר: מבקשים להרוס את הרבנות הראשית

הרב ברוך אפרתי תוקף בחריפות את גוף 'חכמי התורה' החדש של ארגון צהר. "גורמים מסוימים בציבור הציוני דתי והחילוני אשר אינם מקבלים מרות ובקשים להרוס את מה שבנה הרב קוק"

חדשות כיפה חנן גרינווד, כיפה 28/01/14 09:07 כז בשבט התשעד

הרב אפרתי פותח חזית נגד צהר: מבקשים להרוס את הרבנות הראשית
הרב ברוך אפרתי, צילום: הרב ברוך אפרתי

הרב ברוך אפרתי, יו"ר ארגון רבני דרך אמונה תוקף בחריפות את ארגון רבני צהר ואת גוף 'חכמי התורה' שהוקם בשבוע שעבר. בתשובה לשאלה מדוע מתייחסים לרבנות הראשית בזלזול, בעיקר על ידי שומרי מצוות ענה הרב "הדבר נגרם בשל גורמים מסוימים בציבור הדתי והציבור החילוני אשר אינם מקבלים מרות הרבנות הראשית ומבקשים להקים לה חלופות", אומר הרב ברמיזה עבה לגוף הרבנים החדש.

הרב אפרתי מדגיש כי "הם מבקשים להרוס את מה שבנה הרב (קוק) זצ"ל במוסד הרבנות במקום לתקן את הראוי לתיקון אל ידי שיח של תורה וענווה". ואומר: "יש לחזק את האחדות עם הציבור הנאמן, לשמירה על הרבנות מפני המאיימים עליה".

עם זאת, שלח הרב אפרתי מסר מרגיע אל אנשי הציונות הדתית אשר חוזים במריבות רבנים הולכות ותכפות וטען כי מדובר בהתעוררות מתרדמת הגלות. "מהלך היקיצה מתפזורת הגלות דורשת זמן לגבש הסכמה וקרבה בין הצדדים הרבניים השונים, החסידים, הספרדים, הליטאים והציונים. יש מהלך של התקדמות פנימית והוא מתקדם בקצב הנכון לו", אומר הרב. "יש לעודד את זה אך לא לקפוץ להכרעות כלליות לפני שהפוסקים סבורים שכך ראוי בשלב הנוכחי", רומז הרב אפרתי לנושא רב ראשי אחד. "התורה שלנו אינה חנופה אלא אמת, ולכן יש בה מסירות נפשות על העמדות השונות, והדבר גורם גם למלחמות. כדברי הגמרא, נעשים כאויבים זה לזה, ולבסוף אוהבים".