הרב אפרתי על 'כנס הניצחון': כופרות. טובלות ושרץ בידן

הרב ברוך אפרתי במענה לשואלת על הנאבקות לטבול ללא בלנית: "מי שאינה מכסה את ראשה והולכת עם מכנסיים, אינה אשה יראת שמים". ולגבי הבעל:"אסור לו להיות עימה ביחסי אישות עד שתטבול על פי ההלכה"

חדשות כיפה חדשות כיפה 20/03/17 13:50 כב באדר התשעז

הרב אפרתי על 'כנס הניצחון': כופרות. טובלות ושרץ בידן
דוברות דרך אמונה, צילום: דוברות דרך אמונה

אמש התקיים בירושלים כנס של ארגון 'עתים' בשיתוף עם 'קולך - אדוות' ו'ירושלמים' בו חגגו הארגונים את נצחונם בבג"ץ שחייב את המדינה להתיר לנשים שמעוניינות בכך, לטבול ללא נוכחות בלנית.

גולשת בשו"ת 'כיפה' שלחה לרב אפרתי בהקשר לאותו אירוע שתי שאלות: מה היחס לנשים כאלו, שמציגות את עצמם גיבורות? והאם זה אומר שמהיום כל בעל צריך לשאול את אשתו אם היא טבלה לבד או עם בלנית?

על כך השיב לה הרב אפרתי:

"טובלות ושרץ בידן. מי שאינה מכסה את ראשה והולכת עם מכנסיים, אינה אשה יראת שמים. שכן היא מצהירה בלבושה שאינה כפופה לדברי ההלכה אלא לתחושות הפרטיות שלה. לא את ד' היא עובדת אלא את עצמה.
ממילא אין להתפלא שמי שנראות כך גם מובילות איסורים בישראל, ומכשילות בזה את עם ד'. וכי דמויות כאלו יכריעו הלכות של תורה? ח"ו. תורה מוכרעת בבתי המדרש ביראת שמים ובידי גדולי הפוסקים".

מי שטבלה כך (מבלי חוטי צמר מיוחדים על ראשה) חייבת לטבול שוב אחרת אינה טהורה. וכפי שהכריע ר' עקיבא איגר ונפסק בפ"ת על השו"ע. הרי אלו מרבות טומאה בישראל, ודאי אינן גיבורות. ומה עוד, שהארגון המוביל אותן הוא אחת הזרועות של הקרן לישראל חדשה וממומן על ידו. כל פעוט יודע בימינו מהי הקרן הזו ומה היא מבקשת לחולל בעם ישראל".

(צילום: עידית וגנר) הרב אפרתי: "ממילא אין להתפלא שמי שנראות כך גם מובילות איסורים בישראל"

על השאלה השנייה כתב הרב אפרתי: "ב"ה יש רק כופרות מעטות כאלו, לעומת רוב ככל נשות ישראל יראות השם הטובלות כפי ההלכה ונטהרות לבעליהן. לפיכך אין חובה על הבעל לשאול את אשתו אם טבלה בפני מישהי, שכן כולן עושות כך זולת הכופרות בהלכה שהן מעט מזעיר. אך אם הבעל יודע שכך נהגה, אסור לו להיות עימה ביחסי אישות עד שתטבול על פי ההלכה".